|
|
|
|---|---|
| Ok provar att ställa frågan här, Nu i vinter så kör jag min bmw 735i och det är fullt med vatten i kylaren så det saknas inget med glykol där. Men nu kommer problemet att först når tempraturmätaren på instrumentpanelen upp till mitten men sen sjunker den och det kommer endast kalluft fattar inte vad som är fel men om jag trycker in den där symbolen med en gubbe som sitter på en stol med en pil rak fram i ansiktet är tryckt in så kommer det värme där uppe i rutan men inte om jag har på rutan och kupén samtidigt.....nu är det alltså en bmw 735i -91as modell jag snackar om....så vad är fel???? | |
|
Att tempmätaren beter sig konstigt orsakas med stor sannolikhet av att termostaten gjort sitt. På e32/34 M30 motorn tappas varmvattnet till kupévärmen av via en gren på den övre kylarslangen (efter termostaten), så öppnar den nyckfullt kommer du sannolikt ha nyckfull värme inne i bilen. Nu är det inte säkert att alla värmefel beror på detta. Nr2 är att kolla att värmeventilerna för kupévärmen öppnar och stänger som de ska: Länk Fel Nr3 är svårast att fixa: Klima-styrningen i e32/34 är ju ökänd för att pytsa ut varm och kalluft lite som den vill. Detta kan dels bero på att någon av alla små stegmotorer som öppnar och stänger luftspjällen är paj eller att elektroniken som styr dem har fått "frispel". (Det kan även vara ett spjäll som är sprucket och flöjlar lite som det vill. Länk Hoppas jag inte skräms för mycket -börja med att kolla termostaten! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.