|
|
|
|---|---|
|
Hallå Är det någon som vet om man kan "tajta" till ett glapp i styrväxeln eller om det är en utbytes som gäller. Vet att på E28 så gick det till en viss gräns, undrar om det funkar även på E34:an Mvh Micke | |
|
Jag har samma problem på min BMW 735, så jag skulle också vara mycket tacksam för svar! Tobbe |
|
|
Jag hade oxå glapp, men på min bil räckte det med att dra åt den stora muttern på rattstången strax åvanför pedalerna. Dra bara inte åt för mycket för då går det inte å ställa ratten sedan. //Ticco www.ticco.com |
|
| japp......jag har lagt åt min styrsnäcka lite grann...fungerade jättebra.....hissa helst upp framvagnen så att hjulen hänger obelastade och dra inte åt FÖR mycket så att styrningen går trögt....... | |
Racing Mike |
Det sitter en skruv åvanpå styrsnäckan... men dra inte för hårt för då håller den inte länge! |
|
Tackar för tipsen bara att ge sig ut och testa. Mvh Micke |
|
|
På BMW-service fortalte de at snekka nå var justert så langt det gikk an, men det er fremdeles "glapp" i styringen. Jeg skal forsøke ditt tips, Ticco. Regner med at det er likt på alle E28. Hvis styresnekka må byttes, er dette mye jobb? Hvor mye koster ei ny snekke? Hilsen S.Ø. |
|
|
En styrväxel till E34 kostar ungefär 10000:- Mvh Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.