AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.666

Värme/ventilation i BMW? Är du nöjd?

Sida 3 av 3
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
Bra värme i min E46.
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Har en diesel med bra termostat och värmen funkar mycket bra. Blir fort varm även när det är kallt ute. Immaproblem finns men främst vid temperaturer mellan 8-15 (+) grader och regn, åtgärdas enkelt med att koppla in AC:n.

Vissa andra tycker diesel är långsam med att få upp värmen men det gäller iaf inte min. 518:en tar mycket längre tid att få upp värmen i, även denna med bra termostat men eventuellt sämre vattenpump...

---
Always Diesel
Inga probs här inte. Varmt och imfritt =)

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet!
e30'in är helt sjuk på att producera värme, som en bastu :) får ibland skruva ner värmen för jag kan inte andas p.g.a att det är så varmt i kupen :)

men i e36:an...det är en stor besvikelse...med genomvarm motor får jag fisljummen luft, men aldrig mer! sen lyckas jag aldrig ställa det rätt heller (har vanlig kupefläkt). Det vreder som man kan reglera fördelninge mellan dom olika zonerna på, ställer jag det på ansiktet så blir det bara kall luft hela tiden, om jag däremot ställer det så att det blåser på rutan så blir det fisvarm luft där, och efter en stund är det någorlunda varmt i kupen....skall det vara såhär eller behöver jag byta t.ex. termostat? tycker inte att det skall vara en sån skillnad!

BMW, Bayerische Motoren Werke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.