|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej! Har läst i en del tester om bla. E34:an där skrevs att värme/ventilation är brist fällig. Upplver ni den osm bristfällig, dvs. har ni problem med imma på rutorna kallt på golvet osv? Skriv gärna vart ni bor och naturligtvis vilken modell ni har, jag bor själv i Norrbotten, så värme är A och O.... | |
|
Har en E30 320ik -88. Förra vintern var värmen rent värdelös. Efter att ha bytt vattenpump är den nu TOPPEN! Har ingen AC. Stolsvärmen är också kanon! Förvisso bor jag i skåne, och den riktiga vintern är inte här ännu (cirka 8 plusgrader as we speak). Mvh, Kalle _____ Länk |
|
Aldric |
I min E36:a var jag inte så väldigt begeistrad, men i E30:n har jag hittils inga klagomål. Jag har inga värmetrådar i bakrutan så jag använder 1 av dom munstycken som sitter ovanför stereon för att imma av bakrutan, och det funkar perfekt .. ;) |
|
e36:an speciellt 316-318 (m40) tar god tid på sig att bli varm i kupen pga dålig fläkthastighet på 1-2-3-an men varmt blir det efter ett tag "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Med klimat så funkar det skapligt i E36. Det blir varmt men det tar lång tid att få bort imman nu när det är mycket snö och så. //Thorssa |
|
|
E38:ans automatiska VV är helt förträfflig enligt mitt förmenande! Mvh Björn Länk |
|
|
Inga problem att få bastu efter termostatbytet,däremot så blir det för varmt på golvet i förhållande till ansiktshöjd när när autoläget är på. Henrik |
|
|
e34 520... Imburk. Dålig cirkulation. Konstiga steg på vredet, kändes som inget, inget , fisvarma vindar, full orkan. Största problemet dock all j***a imma.. Götet. Två bilar är fler än en.. |
|
|
Bor i Karlstad, har stora kliman i min bil... Funkar väl sådär skulle jag påstå, tycker inte att jag kan välja och justera som jag vill faktist. Sedan att man lyckats få det trevliga felet att det inte går att få varmluft genom mittenutblåset och därmed också på sidorna är för j-a tragiskt. Dock så får man väl lite varmluft på sig genom det väl tilltagna stora utblåset på panelen. Det enda riktigt positiva är att den blir varm riktigt fort, och riktigt varmt blir det också. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Har en E38 och tycker att värme/kyla och ventilation funkar kanon, det blir ganska jämnvarmt/kallt i hela bilen, den blir varm fort och rutorna blir oxå rena fort. Bara att trycka in auto och tuta och köra...:) |
|
|
...en massa imma blir det, men varmt. /Erik |
|
|
En 525 I 89. Ingen vidare värme inne i kupen trots att tempmätaren står prick kl 12 efter ca 5 km körning. Det verkar dock som det blir bättre värme när man kör i stan med mycket kökörning. Har även märkt ibland att värmen kan komma i väldigt små peridor för att sedan minska igen. Kan det vara luft i systemet? Termostaten är bytt förra vintern men värmeproblemen fanns redan innan bytet. Mackan |
|
Måsen |
Välkommen till uggleklubben var det en på BMW-verkstan som sa en gång. (och syftade på imman som gjärna bildas ovanför instrumentbrädan på e:34an) |
530IA-93 |
Inga problem här! Varmt och mysigt. (BMW EN BIL ATT TRIVAS I) Mvh Hoffe |
|
Själv kör jag MB 200-88, och kan säga att värmen är kanon i den. Blir lite fundersam när många upplever att värmen är kass i BMW, funderar på att byta till en E36:a men blev lite tveksam efter detta. Ni som har E36: Berätta vad ni tycker!!!!! |
|
| Mycker nöjd med värmen i min. Kan bli hur varmt som helst. Har kliman. | |
|
Jag är inte vidare nöjd med kliman i min. Tycker den funkar som den själv vill fast jag ställer tempen på nästan det högsta så blåser den fortfarande kall-luft ett bra tag innan den fattar att det ska komma varmt. Sen har man inte många manuella val man kan göra. Man kan antingen välja att det ska blåsa på fötterna eller överallt samtidigt. Inte mycket att välja på. Och det där med dubbelklima är ju ännu sämre! Jag kan ställa min sida på det varmaste och pass. sida på det kallaste. Vad händer då? Jo inget det fortsätter att blåsa lika kallt/varmt till båda sidorna. Men jag har funderat på om det är nått fel på den. Jag har iaf inget problem med imma eller själva värmen i bilen, det funkar kanon och det blir som en bastu om man nu vill det :D // Jojje81 |
|
|
Har inga problem med varmen i min...Kör med kliman på hela tiden. Har 4-5 minuter till jobbet och innan jag kommet dit så e imman borta. Gött att köra BMW BMWCS #05472 Länk |
|
| i min e36:a var det rätt värdelöst på vintern, framrutan och de både främre sidorutorna gick att hålla rena från imma,men det tog en bra stund. Bak var det värre, där kunde man köra en mindre evighet och det var fortfarande imma, så det var helt klart en stor brist på den bilen. Bor i småland. | |
|
Inga som helst problem med värmen, tvärtom så funkar både värme och ventilation perfekt... /Olle D |
|
|
Jag e väldigt nöjd med min värme, kunde låtit mindre på avimmning annars e den perfekt. Har en 97års 7serie. Ny bild 19 Nov- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.