AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
872

se hit ni som håller på med e -34 och e39

hoho

tänkte kolla lite med er
jag hålelr på och letar efter en bmw touring
och har blivit rekomenderad e39
den är ju nyare och finare med oxå dyrare
MEN sen hur mycket kan man göra på dom själv?
för annars funtar jag på e34 om den kanske är enklare att meka med, har en polare som har en e39 530 -01
och det är mycket plast och tjafs men det är ju ändå en bil i grunden om man så säger,

vad har ni för erfarenheter?

Det som inte går med våld
Går oftast med mera våld
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag har både en 518-90 och en 520-97 och e34 är nog lättast att meka med beroende på ett det inte är så mycket utrustning på den i mitt fall, men har du möjlighet att köpa en e39 så får du en underbar bil med otrolig segdragning på låga varv men ändå ett bra klipp på högre varv. Jag har valt små motorer i mina bilar och det beror på att jag kör väldigt mycket och vill ha låg bensinförbrukning, mina bilar drar ungefär 0,8 liter per mil blandad körning. BMW är inte så svårmeckad om man vet hur man skall göra, så en reparationshandbok är en bra investering
lycka till

CHS
PIST OFF
Hawkaye::
Har en touring till dig om du är intresserad.Mycket fin

20tum SPLITT
HC
52
HC
523i Touring -97
Mitt råd är att du ska lägga till och köpa en e39:a. Jag tycker att dom är lättskruvade,men jag har bara erfarenhet av service. Har inte reparerat något ännu.
hoho'

tackar för svaren
jag jobbar som mek fast inte med bmw
så därför är man ju engelägen och skaffa en bil som man kan meka med själv.

jovisst jag har blivit rekomenderad e39
fast det var ju just det med mekandet och delarna som
jag ville ha reda på det är ju en underbar bil helt klart

Går oftast med mera våld
523
......råder dig till att titta på en 523i Touring med man vxl. låda. Trimkit ger dig 20-25 hk till och då åker du ifrån en 528i.....dessutom billigare att försäkra och drar mindre bensin.....visst, de större motorerna i BMW:s program e underbara, men hur mycket är det värt egentligen....?....har själve en 523i, -99 med 17'' BMW-fälgar......mycket nöjd!!!
JAG MÅSTE SÄGA NÅT HÄR.HAR EN E39 - 528.DEN MYCKET LÄTTARE ATTT MECKA MED ÄN S80 VOLVO,HÅLLER PÅ MED MYCKET VOLVO SJÄLV.
LYCKA TILL.
Ma
201
Matskoolio
328iCab -96
535iA-97
318iS-90
Halloj!
Jag har idag en 528 E39 som jag ägt sedan i somras!
Jag har (tyvärr) redan skaffat mig mekerfarenheter i ganska stor utsträckning . Jag har tidigare kört både E28 och E34 och kan konstatera att E39:an är smartare konstruerad på många punkter,överlag inte särskilt svårmeckad. Enda skitgörat hittils är fjäderbyte bak som ger lite sysselsättning! Annars är bromsar,länkar,koppling etc inga konstigheter.

OO=00=OO
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Har inte meckat så mycket mer än monterat tillbehör
drag,motorvärmare facelift. + inspection 2,(bilen har rullat 6300 mil så repa nåt hoppas jag slippa på länge)
kan inte se att det är större konstigheter än nån annan bakhjulsdriven bil förutom all elektronik.
Håller på att tragla mig igenon rephandboken på tyska just nu och har väl inte hittat nåt som skulle var speciellt svårare än nån annan modern bil.

Hasso
hoho

nu har man verkligen fått svar"!
jag håller med om att det är mycket elektronik,
och sen är det mycket plast tjafs men under det så är det ju en "bil"

keep up the good work!

Går oftast med mera våld
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.