|
|
|
|---|---|
|
hej ska bygga turbo inom en snar framtid och jag har ändå tänkt att bygga nytt insug i aluminium pga platsbrist, original så har jag separata spjällhus & trattar (S50) behöver man fortfarande köra trattar om man turboladdar? eller räcker det att ha samma längd på insugsrören bara? tänkte mest med tanke på att när laddtrycket kommer så pressas ju in luften i motorn oavsett och därför undrar jag om trattarna behövs för att underlätta luftflödet eller är det overkill? | |
PETER.O |
Luften pressas in i en sugmotor också ,men av atmosvärstrycket. Använd trattar till turbo också. Peter |
| Här står lite om detta Länk | |
|
"FearThis" Var det några problem att montera spjällhus och trattar från M3? Har funderat att göra det på min. Gav det något resultat och vad gav du för bitarna? Mvh. BlueBeemerBoy |
|
|
bluebeeemerboy// tror du missupfattat lite=) jag har en e30 med s50motor i. misano//hittade inte så mycket matnyttigt i länken=( jag är ju bara nyfiken på om jag behöver använda trattar eftersom det är det original eller om det går bra utan mest pga att det skulle vara mkt lättare att bygga insuget=) |
|
tn |
Länk? Man kan ju göra nått sånt här ..fast på deleort or detta ..Har ju även spridar hål i insuget. sitter jävligt korta trattar. ska trycka med turbo T16. tn |
|
jo har man förgasare vore det ju kanon att göra sådär, de går ju bulta rätt på=) själv tänkte jag dra rören från toppen och svetsa de direkt i en egendesignad plenumkammare istället för att behöva "grotta" med trattar på insidan av plenumkammaren, dvs om det går utan att försämra effekten/motorgången? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.