AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
488

Byta lampa i panelen....

Hej!

Har en BMW 320 (e36) och en lampa verkar ha slocknat innan för panelen där "ratten" för Halv-ljus och Varsel-ljus sitter (även dimljusen). Min fråga är: Hur kommer jag åt lampan och vad är det för lampa?

Tack på förhand!!!!!!

Mvh Tobias
th
130
thias
323 -96 M-optik
Om jag inte har hel fel för mig så sitter det en skruv på under sidan av ljusreglaget. Har fått min bytt det är inte så mycket jobb verkstan gjorde det gratis.
Ofan! :-) Jag har inte sett ngn skruv. Kanske e värt att lämna in den på verkstan då... :-) Ingen annan som vet?

Tack för svaret!

Mvh Tobbe
Ingen???
Hej igen!

Hittade skruven... Tack för tipset. Men till min förvåning så fanns det ingen lampa där inne... Ska det verkligen finnas en där?

Mvh Tobias
Sådär.... nu hittade jag den. Bara att kolla loss "biten av panelen" och sen lista ut vart lampan sitter. Det var en vit "stav" som man bara drar ut. På staven sitter en diod och från den går det genomskillniga "plast-rör". Får åka till BMW och köpa en ny diod :-)

Mvh Tobbe
Vill bara tillägga att jag e imponerad på hur lätt det är att meka med saker inne i en BMW. På pappas Volvo måste man "slita" loss panelerna.... :-) På BMW e det bara någon skruv som gäller! Inte för inte som att BMW e bäst! :-)

Mvh Tobbe
Nu har jag bytt lampan.... Kostade 12kr på Henry Melin... Lyser mkt fint nu :-)

Mvh Toby
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.