|
|
|
|---|---|
|
När jag köpte bilen för ett par veckor sedan så satt det ingen stereo i. Jag plockade då i min stereo (VDO mp3) och köpte en iso kabel som passade och skarvade de sladdar som satt i bilen. Stereon spelade men det kom inget ljud. Jag tittade då vad det satt för högtalare i bilen. Det sitter två diskanthögtalare uppe på instrumentpanelen av märket sony. Nere vid fötterna sitter det också sony XS-HF55 2 vägs max input 140W och rated power 50W 4 ohm. Bak i hatthyllan sitter det infinity kappa 52i högtalare. Kollade även bak i bagaget till vänster om det satt något slutsteg innanför men det gör det inte. Är detta orginal eller är något utbytt? Hur ska jag få ljud i stereon? Var på PDQ där jag köpt stereon och de sa att det fanns en mellan grej som man sätter mellan stereon och sladdarna i bilen men räcker det med att jag köper en sådan? Tacksam för svar. | |
| Ingen som vet alltså?? | |
jonkegtx |
En ISO till BMW adapter skulle nog lösa ditt problem. Köps t ex på Micro eller www.brl.se. /JonkeGtx |
| Tack för tipset men har redan en ISO och stereon spelar men det kommer inget ljud, får ta och mäta helt enkelt. | |
jonkegtx |
Har du kapat bort originalkontakten då ?...det är en stor fyrkantig en :)....in i den går alla kablar, såväl ström som högtalarkablar. Men för att man ska kunna koppla ihop en ISO stereo med BMW:s originalkontakt behövs en adapter. /JonkeGtx |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.