AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.232

Hur ska jag veta om jag har orginalsystem i min 525i -89?

Visa användare
194
Ric
525i -89, och kör Pontiac Trans Am 350 V8 sommartid :)
När jag köpte bilen för ett par veckor sedan så satt det ingen stereo i. Jag plockade då i min stereo (VDO mp3) och köpte en iso kabel som passade och skarvade de sladdar som satt i bilen. Stereon spelade men det kom inget ljud. Jag tittade då vad det satt för högtalare i bilen. Det sitter två diskanthögtalare uppe på instrumentpanelen av märket sony. Nere vid fötterna sitter det också sony XS-HF55 2 vägs max input 140W och rated power 50W 4 ohm. Bak i hatthyllan sitter det infinity kappa 52i högtalare. Kollade även bak i bagaget till vänster om det satt något slutsteg innanför men det gör det inte. Är detta orginal eller är något utbytt? Hur ska jag få ljud i stereon? Var på PDQ där jag köpt stereon och de sa att det fanns en mellan grej som man sätter mellan stereon och sladdarna i bilen men räcker det med att jag köper en sådan?

Tacksam för svar.
Visa användare
194
Ric
Ingen som vet alltså??
jonkegtx
En ISO till BMW adapter skulle nog lösa ditt problem. Köps t ex på Micro eller www.brl.se.

/JonkeGtx
Visa användare
194
Ric
Tack för tipset men har redan en ISO och stereon spelar men det kommer inget ljud, får ta och mäta helt enkelt.
jonkegtx
Har du kapat bort originalkontakten då ?...det är en stor fyrkantig en :)....in i den går alla kablar, såväl ström som högtalarkablar.

Men för att man ska kunna koppla ihop en ISO stereo med BMW:s originalkontakt behövs en adapter.

/JonkeGtx
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.