|
|
|
|---|---|
|
Bilen har en tendens att gå upp och ner i varv på tomgång men också när jag har växel i. Den går upp till typ 1500varv för att sedan gå ner till 500varv, det känns nästan som motorn ska stanna. Detta fel uppstår bara ibland och jag får bort det för det mesta genom att köra hårt och varva ur bilen, när bilen blir varm försvinner det oftast...Detta är mycket irriterade då jag har automat. Tänk er själv att stå vid en korsing med rött ljus och så börjar det. Jag blir så trött. Det ena felet avlöser det andra *snart uppgiven* ../molle | |
Bmw Maffian |
Hejsan molle mannen!!!!!! Jag kan nästan sätta tummen direkt på felet, har hafft samma problem själv......det är luftmängdsmätaren som är kaputt.....byt den sen får du en bil som går bra...... Motto: En arg apa lever om,och river runt mycket mindre än sin flickvän.... |
| Min 325ia betedde sig likadant.Det visade sig vara hål i gummibälgen till insuget.Efter byte av gummibälgen gick bilen mycket bättre. | |
| Sitter det ingen sådan här tommgångsventil på insugsröret? På min så kärvade den och jag fick samma symptom (halvirriterande i Mc-driven...). Jag tog bort den och sprutade i 5-56. Det blev kanon! | |
|
Om det e luftmängdsmätaren som håller på att gå sönder, e det nån som vet hur mycket det går på att byta den.? ../molle |
|
Bmw Maffian |
Hejsan! Räkna med en 2000:- - 2500:- För en ny en, men en beggad blir det kanske en 1000:-.... Motto: En arg apa lever om,och river runt mycket mindre än sin flickvän.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.