AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.073

Ett konstigt bzzz/brrr från handskfacket ?

Visa användare
253
nysa81
130i M-Sport 9/2009
Hej

Varje gång då man öppnar, obs, bara öppnar en dörr på bilen så brummer det till lite från handskfacket, eller i det området iallafall, likaså då man stänger av bilen. trodde först det var cd spelaren, men efter noggrant lyssnande så har jag kommit fram till att det är som jag skrev ovan. Har nyss låtit installera larm och efter det har problemet uppkommit. Sitter det nått relä där som brummar till ?
Vad kan detta vara ?

Mvh
Fredde

Bob Marley and the Wailers
Praise Je Jah!!
Det råkar inte vara i högtalarna det låter då? Om du har någon del i larmet, eller till innerbelysningen som använder en kondensator, kan ljudet komma därifrån, ett störningsljud helt enkelt..

Ett relä brukar väl mer låta "klick - klick", snarare än "brrrrrr"

Skulle ju kunna vara någon motor som låter, men varför i handskfacket?

// Björn Eriksson
Intressant symptom. BMW:s larm eller annat? Kondensatorer finns det många överallt i bilars elektronik, inkl. larm, stereo mm. De låter i sig inget alls, eller skapar störningar. När man stänger av surrar det lite från spjällmotorerna i kliman, helt normalt, kommer från mittkonsolen.

FP
Visa användare
253
nysa81
130i M-Sport 9/2009
Ja, det surrar lite granna från AC:n, men detta ljud uppkom efter larminstallationen, det är ett DEFA larm.

Praise Je Jah!!
Har samma på min M5'a, tror det har varit fläkten som kyler "datalådan" alltså den till höger inne i motorutrymmet. Mitt ljud kommer också från handskfacket. Går kanske i 1min efter man stängt av bilen.... Tycker iallafall att det låter exakt som en liten fläkt. Dessutom så finns det ju em massa spjäll som öppnas/stängs när man startar/stänger bilen. Dessa kan på vissa surra till rätt ljudligt.
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Fick brummande ljud i min effter instalation av larm och då förklara larmkillen att han hadde bytt ett rele till innerbelysningen
och att det var det som brummade när man öpnade dörren...

Gött att köra BMW
BMWCS #05472
Länk
Visa användare
253
nysa81
130i M-Sport 9/2009
baggen

så ska det ju fan inte vara, nästan så att man vill skippa larmet för detta brummande.

Går det på nått sätt att fixa till detta ?

Praise Je Jah!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.