AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.599

Bytt kupefilter

ni
44
nisse03
518I Sedan-96
Hej! Jag hade dålig värme och mycket imma på insidan på rutorna. Fick tips här på forumet att byta kupefilter. Vilken otrolig skillnad det blev med ett nytt filter. Varmt och skönt och immfria rutor. Köpte filtret på BMW 305 kr. Läste mekartipsen och gjorde jobbet själv ca 2 timmar. Mycket nöjd.
kn
310
knudi
535i -92
var det jobbigt att byta? har funderat på att göra det på min bil oxå.

200km/h-50km/h på 1s
ni
44
nisse03
518I Sedan-96
Det finns en mycket bra beskrivning på mekartips. Lite trångt och bökit. Men annars inga problem.
ni
44
nisse03
518I Sedan-96
Enligt BMW skall det bytas varje 3000 mil eller vartannat år.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Vilken skillnad det blir med nya microfilter det håller jag med! Hade sådana problem så fort det började regna och då menar jag när man sätter sig med lite blöta kläder! Det problemet finns inte längre. Fast jag köpte microfiltret på autoexperten! Tänkte på en sak finns det verkligen ingen kupefilter??? För kupe o microfilter är ju inte samma!!

MvH Bmw 4-ever
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kupé- och mikrofilter är samma sak!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Exakt hur gjorde ni när ni bytte . Vart sitter det? Jag finnern ämligen inge3t i min
ang pris på microfilter till E39:

BMW: 350 :-/st
"pirat" 364:-/st

( iof samma MAN filter i bägge fallen bara med och utan BMW orginal kartong...)
Så köp inte pirat innan du kollat priset med BMW..

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visst men jag hittar nämligen inget filter i min bil TROTS att jag följd länken på sidan. Dessutom har jag AC. Skall det inte finnas på alla ACbilar ? Eller?
kn
310
knudi
535i -92
ja jag har mycket imma på rutorna så det kanske e dags för ett byte=)

/Steffee
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Nån som vet om det sitter kupéfilter i e28? Min immar nämligen igen bara man nyser i bilen... :)

/Erik
Är det ngn som vilka som är utrustade med microfilter? Som riktigt säkert vet?
da
75
dagskjo
528iA-98
Passar instruktionen på Gör-det-själv om man tänker byta på en E39:a också?

//Johan
Dagskjo: nej, med kan du fylla spolarvätska kan du byta dom:

Närmast vindrutan på E39an (i vardera bakre hörnet s.a.s.) 2 st stora svart boxar med en klämma över, släpp klämman, plocka bort ev löv, byt filter, klart,

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
DanneR
Hur byter man kupé filter i en 525i -93;A? var sitter de? de kommer ingen värme i bilen? ja har byt termostat men de gick inte.. De kommer luft men inte i kupen? Men fläktarna är i gång man hör att de sussar luft men de vore som om de är täppt?
Någon som har haft samma dilema som ja? immiga rutor har ja med!

uttan värme i den är kylan sitter ja ine som en kung i min BMW.

Daniel
Ar
57
Arsson
323 Cupe -96 E36
Har s.a.s e36 -96 323 troligtvis utan kupefilter men varför sitter det inget i från början?

Har fått tips på forumet att det ska sitta högst upp till vänster i motorrummet. Finns en låda som man kan öpnna men ja tycker det inte ser uta att det ska sitta något där.

Eller sitter det bakom handsfacket en guiden?
DI
176
DIAMOND
BMW X3 (G01, F97) 30e -21
Bytte kupéfilter ( microfilter ) idag med hjälp av instruktionerna på denna site. Mycket stor skillnad före och efter, rekommenderar att byta. Skulle dock vilja tilläga till instruktionerna att ta bort den del som handfacket (clipsen) sitter fast i. Då kommer du åt ännu bättre och det blir mindre böckit.

Lycka Till !!!
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
jalles: vet inte om det sitter på bilar med ac men på min satt det ett har ingen ac.
var ingen konst att byta det bara att ta bort vänster sidan på passagerar sidan och och handskfacket, sen så satt mitt bakom en lucka tog ca 10-15 min att byta det. blev stor skillnad då mitt var fullt med koks =( inge bra att ta med bilen ut på vissa ställen tex ssab i luleå =(

Joakim Eriksson
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Kan man eftermontera ett microfilter?

*BAWORAK*
C-
51
C-J.ODEN
540iA -93 som brunnit upp
Det finns en model med kolfilter.... Någon som har provat detta ??

-Ingenting är omöjligt-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.