|
|
|
|---|---|
| jag går i tankarna på att konvertera till bmw, givetvis med respirator. kan ni tipsa mig om vad man kan göra med en 320/325 utan att öppna motorn? hur högt kan man lägga sig och med vilka grejer..... e30 jag snackar om | |
| Sök :-) Finns läsning i några timmar... | |
| jo jag har läst det mesta men ville att nån kunde " sammanställa det " åt mig :-) | |
|
500 klarar motorn i kompsänkt förhållande. kör du med gatdäck INTE MT så klarar sig drivlinan långt. hörde nåt om att runt 450 kusar är max med M/T BMW 325 Turbo.... |
|
| utan att öppna motorn då? | |
|
det är mycket beroende vilken motorstyrning du tänkt använda. men vad jag har läst med standardgrejer 0,4 i ladd..så 250-280hk kanske? |
|
|
Tomsan; nej du måste ta loss kolvarna o kompsänka dom.., Det klarar vem som helst. eller så har du säkert nån polare som kan BMW 325 Turbo.... |
|
|
Tomsan >> Jag kan väl rekomendera att svarva kolvarna, går att få ut så pass mycket mera då, du kommer töttna på effekten annars :-D Har åkt i en kompsänkt 325 T04 m.m, liknade ingenting helt enkelt. Mvh |
|
320-325 |
´men vissa E30 med kat har redan mkt turbo vänlig komp ex min m20b25 90´´ som har 8:5 eller 8;8 nånting i komp det är ju ganska lågt ... eller? vad skulle en sådan motor klara i ladd hk? |
|
är det mycket man svarar dom? och hur mycket gåre ladda på då? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.