|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har plockat bort båda framhjulen och bänt och böjt på den mesta för att se om något är slut men har inte funnit något! Det börjar i 110 och är som värst i 120. Speciellt om man svänger till vänster, då tror man att man snart kommer att tappa ett hjul. Är det någon som vet vad det kan vara ? Jag har balanserat hjulen utan att det blev bättre. Jag har sökt efter inlägg men hittade inget svar. (Dock kan jag rekomendera att ni läser denna tråd som jag hittade, jag kunde inte sluta skratta när grabbarna kom igång.) Länk Tacksam för hjälp. Mvh Robert | |
|
Om hjulen fått sig en ordentlig smäll så kanske det inte räcker med en hjulinställning. Så var fallet på vår Audi S4 som vi hade förut. Vi gjorde fyrhjulsinställnig p.g.a. vibrationer i ratten men de kändes fortfarande svagt efteråt, killen som gjorde det hade försökt få till det perfekt men det gick inte. Vibrationerna kändes tydligast i den farten som du säger. //Thorssa |
|
|
Hade precis samma fel på min vid ca 110 och svag vänstersväng och då var det spindellederna som var slut. Fick dom bytta och vibrationerna var borta. Så in å bänd lite te' är mitt råd... Mvh Niclas |
|
|
Tack för era svar... Nu är det så bra väder ute (Snöslask) så en kväll i garaget i morgon blir perfekt. |
|
|
Robbe, har du m3 front? Jag hade skumma vibrationer mellan 110-160 km/h så jag kollade allt, balans på hjul, nya fram däck och fram/ bakvagns inställning. Det blev inte att skit bättre. Sista lösningen var att kolla lite bättre på fronten. Jag byggde en skiva av plast som jag satte under hela fronten å då försvann det. Vet inte om det ska vara en sån orginal men det funkade. Ju hårdare du "nitar" ju längre du "ritar"!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.