AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.255

Fel på bränslemätare / bensinmätare - e36

Hej,

jag har ett märkligt fel på min 328i cab - 97.

Jag tankade fullt men bränslemätaren visar inte mer än strax över halv tank. Jag upptäckte detta genast efter tankning. Under körningen från macken så rörde sig mätaren ytterligare ytterst lite åt höger dvs indikerade ökad bränslemängd. Jag har provat att slå av och på tändningen ett flertal ggr jag har även startat motorn. Men mätaren inidikerar lika mkt som tidigare.

Vad kan det vara för ngt fel?

Kombiinstumentet byttes på BMW-verkstad för några månader sedan. Bilen saknar färddator och övriga instrument verkar fungera som de ska.

Jag är mkt tacksam för svar.

Credit aucune limite!
bj
105
bjornnl
316i -93
Sök på tidigare inlägg.
Det har debaterats förr.

Har ett liknande fel på min och det händer ytterst sällan. Efter tankning går inte mätaren till topp utan stannar lite var som helst. När man sedan kör och förbrukar bensin till det ställe där mätaren står kommer den att följa med ner och visa rätt hela vägen. Antagligen är den givarna i tanken som är på väg att ge sig och skulle tro att det är samma på din. Pröva och kör med den och nästa gång du tankar borde det inte hända (förutsatt att du tankar när visaren har börjat röra på sig igen).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.