|
|
|
|---|---|
zaza |
Jag undrar om det är möjligt att på något sätt kontrollera om antal körda mil har inte manipulerats tidigare, jag var på verkstad för service och killen sa att min bil kan ha gått längre än vad det visar. trots att min bil är svensk såld så trodde han det gick att ändra utan att kunna upptäcka det. ska man vara oroligt även när man köpt bilen i Sverige??? |
|
Självklart förekommer det fusk med mätarställning även i Sverige. Att man skall lita mer på en bilförsäljare här en i tex. tyskland gör inte jag i alla fall. Inte svårt att med en svensksåld bil inför en shoppingtur åka ner till Tyskland och få sin mätarställning "justerad" samtidigt som man kan fylla bilen med öl. Man måste som alltid, kontrollera bilen på alla tänkbara sätt. Ronny / BMWCS #3560 "Körglädje, är sann glädje " |
|
|
Ville bara goera ett litet inlaegg angaende 'justerade' maetarstaellningar pa bilar! Det foerekommer minst, om inte mer, lika mycket haer i Sverige som utomlands!! Det finns handlare som utnyttjat oss Svenskars naivitet angaende tron att vara Sveska bilar aer 100% aerligt koerda (inte krockade och inte justerade) och servade. Det aer trakigt o hoera, men det aer fakta!!! Iboerjan av 90-talet da import av bil boerjade bli populaert sa var det enstaka fall med bilar som varit krockade och fixade med. Dessa saerfall blev sedan facit foer svenskarnas tro 'aer bilen importerad, sa aer den fixad, koerd minst dubbelt sa mycket som angivet etc Mvh Pascal |
|
| Åk in till BMW och kolla mätarställningen i LKM:en. | |
| Har en polare som är mek på Bmw, kollade de där häromdagen för att ja va nyfiken på om min har rätt antal mil , men tydligen så går det bara på nyare bilar.. vet ej vart gränsen går. Men på min går det inte att se. Det går inte ens att se om man har pillat med datorn. På nyare Bmw så finns det en modul som registrerar antal mil. och säg att man byter mätare eller nåt.. så kommer den modulen som sitter i datorn att stå still.. tills mätaren o modulen kommer lika, då fortsätter båda i samma takt. Men det är beroende på vilken årsmodell man har.. Fast det där vet ju bmw.. bara att ringa o fråga. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Mesta fusket görs i Sverige på av bakgårdsimportörer, är utrustningskostanden för en mätarskruvarutr. i 150tkr klassen kan ni själva hur mycket det skruvas för att köra ihop den pengen, allt skruvas oavsettmärke import el. svensksålt. Det syns inte heller någon stans i historiken, utan det enda någotlunda säkra är att kolla servicar via verkstäder i det fall det är möjligt. Men peta in tachoservice i en sökmotor så kan ni läsa hela dagen i tyskland är det förbjudet att skruva mätarer men ändå så finns det 100 tals firmor som pysslar med sådant. Och det finns verkstadsfirmor som anses seriösa i vissa kretsar som har kö av nyimporterade bilar för att justera mätare i sverige. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.