|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
När du satte ihop bilen igen.. kollade du att du satte dit kabeln på luftburken till tempgivaren för insugstemp? jag glömde det på min polarens när jag bytte filter o chip i den. så gick den som påse nötter på låga varv o reagerade inte på gasen som jag ville.. bara en skit grej men värt o kolla det... /NoFear |
|
|
Komptest är gjort igen, det är fullt godkännt. Har rivit ner spjällhus och bytt alla o-ringar, och synkat spjällen. Funderar på att ställa in ventiler igen, kanske nått är fel där. Skulle köra rullande landsväg men kompisen hade fullt upp, så det är framflyttat. Jag har kollat alla kablar och kontakter igen. Ska in till en Bmw verksatd och mäta upp alla givare och kontakter. Blir snart tokig, fick ett erbjudande att köpa ett Autronic system till min bil, kostar ju iofs en slant men det spelar snart ingen roll, är redan uppe i för mkt pengar på reservdelar och felsökningar Föresten om en kam står nått kugg fel, avgas eller insugskam, kan det bli sånna här problem då ?? // Mvh Peter |
|
| Läste kanske förra veckan på 5-serie forumet om en 540 (tror jag) som hade liknande problem som din, där fixade sig det med en ny inställning av kammarna.... | |
|
Ska kolla upp det i helgen tänkte jag, KANSKE har missat lite med kammarna.....Tur man inte "missat" för mkt isåfall :o) Hade blivit bra mkt dyrare isåfall... |
|
|
Redbullen, Har du kommit fram till vad felet är? /Erik |
|
| Jappz...kollade upp ventilspel och kaminstälningarna, den går bättre men jag har bränt båda mina katalysatorer, körde hårt en kväll och polaren som låg bakom sa att det glödde i sissta ljuddämparen, vill kollade ull alla värden och dom är åt skogen, kattarna är helt slut, måste ragga upp två nya elelr två bättre begangnade | |
|
Jag har 2st lösa till 3.8 i mycket bra skick! ta o skicka ett mail om det är intressant! /NoFear |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.