AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
785

HARDSKIVA O service!

Fisken
Hej har lämnat in min bil för en inspektion 2. Fick ett bra pris tror jag? 2500 för det, är det billigt eller dyrt??
Sen undrar jag vad HARDSKIVAN är på kardanaxeln?? den var helt slut och var tvungen att bytas.. vad är det för ngt???
nida3
Hardyskivan - tja, jag bytte min och för mig ser det ut som "gummikoppling" - sitter i främre delen, mellan kardan och växellåda.

Exakta funktionen vet jag inte, men det blev bättre av att byta den, dock försvann inte problemen helt... vi bytte stödlager också - men vibrationer vid acc. kvarstod fast annorlunda.

Innan så var det en "gung" känsla, kraft, mindre kraft, mer kraft, mindre kraft vid acceleration.

/Niklas
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
2500:- för en INSPECTION 2?! Det är ju tok-billigt! Vart hittade du en sån billig verkstad?
Fisken
Iochförsig så var det via kontakter jag fick det priset. Men, vad kostar en sån inspektion på bmw???
Helga
Rena ockerpriset hos BMW...cirka 6 lakan.

Helga
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Ja, precis. Vissa bilar får t.om. punga ut med 8 lakan för en Inspection 2. Men gör man den hos en icke-auktoriserad verkstad kan det räcka med 3-5 lakan. I min stad finns en "före-detta" auktoriserad BMW verkstad som är väldigt duktiga på BMW fortfarande. De skulle ha ca 5 lakan för en Inspection 2 på min 525i -90 (M20), men då ingick iofs byte av vattenpump.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.