|
|
|
|---|---|
|
Köpte en E38 med Navigering och Tv i. Tv kärmen fungerar ej, är det någon som vet vad man kan göra själv??? eller en bra länk som visar något användbart?? om jag får den till att fungera vad behöver jag för navigerings program. går det med vad som helst eller??? modellen är tydligen en MK1. jag behöver lite goda råd!! OVÄSEN | |
|
Hej, Det är svårt att ge några absolut säkra tips varför skärmen inte fungerar. Har du ett dåligt batteri i bilen kan det vara en orsak. (Skärmen är väldigt känslig för låg batterispänning). Säkringarna är ju också bäst att kolla upp innan man går djupare i felsökningen. (Det sitter en säkringsrad ovanför batteriet innanför en slits i filtmattan) och resten i elboxen till höger i motorrummet. Vissa elektronikfel kan avhjälpas genom att man bryter batteriströmmen en kortare stund. ("bootar" om systemet). Vågar dock inte lova underverk. Bildskärmen kan ju helt enkelt vara defekt. I instrumentpanelen finns bara bildskärm och bandspelare. Resten av komponenterna är placerade i vänster bakskärm. (Radio, telefon, slutsteg, TV, navi, etc). Alla CD-Naviskivor (ej DVD) som är märkta CARIN compatible bör fungera i din navigator (t.ex VDO-Dayton). Några "matnyttiga" länkar för demontering av bildskärmen: Länk Länk |
|
| felet ligger till99% i tv skärmen utbytes 16000:- . det finns en som ficksar skärmar i stockholm ca3000:- -4000:- jag tog en ut bytesskärm hos bmw . min förra 750 vart det något glapp i skärmen . det gick att få igång den om mann knackade på sidan på skärmen.jag fick ett mail om att det var en som ficksar skämar i stockholm, efter jag hade byt skärmen. | |
|
Tack killar jag skall prova tipsen. den killen i stockholm, heter Noah, är det någon som har varit i kontakt med honom och är han seriös??? oväsen OVÄSEN |
|
|
Jag lämnade min skärm till Noah och det var lite mer än ett halv år seden och den fungerar utan problem. Han tog 3000:- för att fixa den och de tycker jag att det är värt. Om du vill komma i kontakt med Noah så kan jag hjälpa dig om du vill? 750i E38 ägare |
|
|
tackar jag har redan kontakt med Noah, men jag är tveksam till att skicka grejorna till någon jag ej känner. därför undrar jag om andra känner honom! OVÄSEN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.