|
|
|
|---|---|
|
Någon vänlig här som kan skriva hur jag ska få bort stötfångaren bak , på min E-34 ?? Den lilla listen som sitter (gummilist) mot karossen har glidit av och behöver tryckas fast igen , så jag antar att jag måste släppa på stötfångaren.... men hur ?? Billy B-10 | |
|
Börja med att lirka loss den långa plastlisten med en liten skruvmejsel, bakom den sitter det 2 st muttrar som du lossar, sen är stötfångaren lös men kolla så att inte innerskärmarna bak tar i när du drar kofångare bakåt för att få lös den. //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
|
Jag vet inte hur du gör för att lossa hela stötfångaren, men de tre listerna lossas som sagt genom att pilla ur dem med en mejsel. Tejpa gärna lite eltejp på mejseln, så att listerna inte repas. Alla listerna sitter med små ingjutna plasthakar med ca 25 cm avstånd, som passar i hål i stötfångaren. Börja med den bakre, lättast är att sätta mejseln i springan mellan baklisten och sidolisten. Listen lossa genom att dra ut den rakt bakåt. När den är borttagen, kan du ge dig på sidolisterna. Dessa lossas genom att skjuta dem bakåt, hakarna kan alltså inte dras rakt ut. Det kan vara svårt att få loss listerna p g a smuts som fastnat, prova då att spola vatten så att smutsen löses upp. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
observera att sidolisterna inte behöver tas bort för att få loss kofångaren. Bara lossa mittenlisten så pass att du får in en 19mm ringnyckel. Sen är det som sagt bara att kolla så att innerskärmarna är lossade i bakkant. Sen kan du dra ut kofångaren cirka 7-8 cm minst utan att den hoppar av sidofästena (är bökigt att får tillbaka själv eftersom kofångaren är så otymplig) så att du kan pilla dit gummilisten igen. Diesel-räsern |
|
|
Tackar , grabbar det lät mycket enkelt... Bara ut till garaget o prova !! Billy B-10 |
|
|
Länk Udo Dirkelsniff |
|
|
Måste man alltså böja upp den stora svarta listen för att stoppa in en 19 nyckel under den? Eller har jag fatatt det fel? |
|
|
fulingbusen:Lättast är att ta bort mittenlisten helt och använda spärrskaft, för muttrarna är försänkta. //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
|
går det få dit den listen igen utan att det ser dumt ut? Kommer ihåg att jag tog bort den på min gamla e28a och då satt den aldrig lika bar igen. Visserligen är den listen mycket tjockare. |
|
|
Jo den går att få dit igen,jag böjde ut plastklackarna som håller listen före jag monterade tillbaks den då satt den bra. //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
Gold |
den där förbannade listen värkar lossna på alla E34or, har nu limmat fasst min. Räcker inte med att bara trycka dit den igen, för nästa gång du tvättar med högtryckstvätten så lossnar den igen. ///M arcus |
|
Gold:Om du böjer ut plastklackarna lite före du monterar den så sitter den bra. Har tvättat med högtrycksvätt ett 20-tal ggr efter jag hade lös min list senast och den sitter då fast ännu =) //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.