AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
664

Det kluckar!

eing9911
Det kluckar i min bil när jag kör i gupp m.m. Det låter som om det kommer från framvagnen. Det är nya dämpare på den och den var in på framvagnsjustering för två veckor sedan och där sa de att alla leder m.m. var OK.
Nån som har nåt tips om vad det kan vara för det börjar på att tära på mitt humör snart.

Tack på förhand
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Har liknande på f.d. E38:an, fjäderbenstallriken eller något liknande därikring tyckte jag verkstaden sa till mig.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Mi
243
Mikaell
540iA Touring -94
Prova att byta krängningshämmarstagen. Jag hade samma fel på min. De är billiga (och lätta att byta) så byt begge samtidigt.

Kan även vara kasterstagen. Dessa kollar du genom att låta ngn köra bilen sakta medans du går brevid och kollar på framhjulet. När föraren sedan bromsar hårt skall ej framhjulen "fjädra tillbaka". Fjädrar hjulen tillbaka är kasterstagen kassa.

Om man skall vara efterklok skulle du bytt samtliga styrleder (4 st) innan du justerade framvagnen. BMW har en tendens att slita dessa hårt.
mi
88
millan
E46 Touring -03
På min hade de satt tillbaka en damask fel vid åtgärder i bakvagnen.. Tokklunkade.. Åk tillbaka och klaga

//M
Ma
24
Majk
525 i Touring -92
Har själv haft samma oljud i min framvagon.
Innan jag bytte stag nr 2(kr.hämmare)
så trodde jag att varenda skruv i framvagonen
satt löst.Det slog som f.n vid minsta gupp
eller ojämnhet.Som sagt,lätt att byta och inte
många pesos kostar den.Mekonomen tog typ 250:-ca.
Svårighet 0.5 på skala 1-5 att byta själv.

BÄMMWÄÄ
Racing Mike
Hadde samma fel på min och det var fjädertallriken som gått sönder!
Hur kan en fjädertallrik gå sönder??? Rost däremot...
eing9911
Fjädertallriken (som sitter på nersidan av fjädern) eller lagringen upptill?

Går det att kontrollera på nåt lätt sätt?

Är det nån skillnad på en 90:a 525 24V och på en 93:a 525 24V karosserimässigt? Anledningen att jag frågar är för att på Autoexperten så finns lagringen till 93:or och senare men inte till tidigare årsmodeller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.