|
|
|
|---|---|
hellonasty |
Har haft lite problem med irriterande ljud och vacklande effekt på min 328 och har via en del sökande och diskuterande här på forumet fått förklarat att det förmodligen är grenröret eller katten som blivit kass på nåt vis. Min fråga är om man nu ska byta ut dessa delar, hur vore det att sätta på kat från M3 (3.0/3.2?) och grenrör från densamma plus eventuellt kanske sportavgass. eller M3 avgass. om det passar? Jag förväntar mig inte att det ska ge nån effektökning att snacka om men förhoppningsvis mysigare ljud...men jag hoppas verkligen att det inte ger nån effekt MINSKNING? Någon som vet? Har sökt på forumet men endast hittat erfarenhet från de som kombinerat med M50-insug (och tappat bottenvrid). MvH Christian |
|
Det passar iallafall, men hur effekten blir? På min blev det bara positivt. Ljudet e bra iaf. www.reptil.nu |
|
|
Det passar som sagt..och ljudet lär bli bra mycket skönare..+ även 5-10hk kanske.. ///M3 |
|
hellonasty |
B1: Har du M3:s 3.0:a din 325:a lr? |
|
Jajjebox! www.reptil.nu |
|
hellonasty |
B1: Läckert! Hur funkar det då? Svårt att byta, regga om osv? |
|
Inga problem att byta, man får flytta om lite och dra lite nya kablar/slangar. ...regga?! ...neeeh det går inte... ;-) Bilder finns på min hemsida, under projekt. www.reptil.nu |
|
|
Det finns flera trådar om detta på forumet. Jag hade också M3 3.0 grenrör och Köhler kattersättare för M3 3.0 på min 325i. Lite trångt att skruva dit men det går, katten passar inte mot gamla avgassystemet så man får fixa skarv eller adapter. Och M3ans katt har dubbla lamda medans din bil har en lambda. Sitter alltså ett hål framför varje katt vilket gör att man får plugga det ena med en bult. Detta (tror iallafall det var detta) gjorde att ekonomimätaren pendlade nägra millimeter hela tiden vid jämn gas. Men bilen blev lite varvvilligare. |
|
|
Det stämmer med dubbla Lambda. Jag har M3 motor och 325 avgas, har bara kopplat in ena kontakten på lambdan, den funkar bra ändå... www.reptil.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.