|
|
|
|---|---|
|
Hej ska ju köpa ne 740 E-38, var någon som skrev till mig i ett annat inlägg att jag inte ska köpa utan Steptronic, undrar nu varför? För försäljaren som hade denna: Länk som jag tänkte åka o kolla på som inte har steptronic sa att det va bättre utan, att steptronic lådor brukar krångla någon magnet som slits ut!? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
nja det vet vi inget om verkar vara taget ur luften. Vet en rasad steptroniclåda och den sitter inte på en 740. Snygg kärra föressten. Steptronic eller ej spelar ingen större roll. Inget man använder på en sådan direktionsvagn:)) ///MVH Hasso Länk |
|
Bilhandlare säger saker som kan sälja deras objekt! När han ska sälja nästa bil säger han motsatsen. När det gäller själva (automat)lådan så är det samma låda i E38 740 ´95-´97 oavsett om den har steptronic eller bara är adaptiv, (steptronic-funktionen sitter i styrboxens mjukvara samt annan växelväljare) Lådan som är heter ZF 5HP30/A5S 560Z och är den kraftigaste modellen som finns till E38. Den ju också känd för att ha två plastkulor som förr eller senare blir utnötta se: Länk från ´98 (har jag för mig) bytte BMW av någon anledning till den klenare ZF5HP24 lådan i 740. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.