|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har erfarenheter av detta.Kanske borde jag istället skaffa mig ett 3,5 block ifrån e28:an istället, som i grundutförande redan har lägre komp?Alternativet vore ju att ta min e28 528 topp och fräsa ur förbränningsrummena -vilket jag tror är det bästa- men frågan är ju då:hur mycket material vågar jag ta i toppen innan det är fara för bla vattenkanaler o dyl? -mvh Micke- | |
| du ändrar ju inte den om du planar i mitten på kolvarna | |
|
Har inte M30b35 (88 och framåt) motorn lägre komp än M30b34 ? Livet är ingenting för amatörer... |
|
|
Jo, det senare blocket har lägre komp, men det är pga toppen som har ett större förbränningsutrymme.Enkelt förklarat:Om du tar ett e34 block och slänger ihop detta med en e28 topp så får du högre komp än vad som är orginal på en standardm e28 535.Dock ska jag tillägga att jag inte är heeeelt 100 på detta, bara nästan.Tror dock att skillnaden blir marginell när det handlar om att svarva av kolvarna för att få rätt komp och undvika smal squishkant (för mig 8,0:1) vad gäller e28:ans och e34:ans block. -mvh Micke- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.