AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.037

Ändra språk!

Crippe II
Är det någon som kan svara på hur man går till väga för att ändra språket från tyska till svenka på färddatorn på en 330xi-01.
mvh CrippeII.

mvh Crippe II
Troligen som på en E39: hos BMW via en data kabel

(men är det inte bättre att fråga om detta i 3 serie forumet där man säkerligen VET??)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Svenska är vad jag vet inte en option som går att välja som språk i färddatorn. Du får nog hålla till godo med engelska.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Crippe II
Jag ber om ursäkt! det blev av bara farten som jag slängde in frågan på 5-sidan pga att jag själv kör 5-serien.
Mvh CrippeII

mvh Crippe II
Co
15
Colof
325iA Touring -07
Har själv en E39 523 -99, importerad som jag ville byta språk på från tyska till engelska. Tog kontakt med BMW för att efterhöra möjligheterna. De svarade att det inte var några problem att åtgärda men att det kunde bli problem. De bilar som kodats med negelsk text från fabrik fungerar som vanligt. Däremot kan man få problem om man t ex kodar tysk import till engelska. Inte bara texten blir engelska utan även temperaturem kan ändras till fahrenheit, vilket i sin tur kan innebära problem med motorn som uppfattar temperaturen i farenheit istället för celsius. Vilket i sin tur ger problem med katalysator m m.
Är det någon som råkat ut för detta missöde omkodning av språk?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.