|
|
|
|---|---|
|
visserligen är dom kanske inte guds toppar till motorerna men hur många av er som här spräckt en m20 topp kört med oringat block? lite påfrestningar lär det väl bli när man drar åt toppen å när det sedan blir lite laddtryck på det så kanske det spricker lite lättare va? är det någon som har erfarenhet eller vet var man kan läsa beställa 24v topparna till m20? å säg inte att dom kostar pengar för d vet jag | |
|
24V topp till M20? Dom kallas väl M50 och kommer som en komplett motor........ /Per |
|
| Ska ju finnas nån M20 24v topp i USA vad jag har hört. | |
| bäckis, det är vad jag har läst mig till här också, men jag har ännu inte sett nån sida eller liknande | |
svintoleffe |
Efter vad jag har läst här på forumet, så kan jag säga ett par saker om sprukna toppar. 1. Det är att i första hand så spikar dom sönder pakningen och varmt vatten rinner ut ochså spriker toppen. Så fort man märker att den börjar blanda så kör inte mer, då kan du ha tur och den är hel. 2.Eller så laddar man för mycket med vanlig bensin och så står man där igen. 3.Sen som många gör, dom värmer upp topparna för snappt så slår sig toppen eller så spriker den. Finns säkert mer, men kommer inte på något mer. MVH Leffe |
| var ligger gränsen vid vanlig bensin,om man fettar på mkt å me ett schysst komp då? | |
svintoleffe |
Har för mig att det ligger vid ett kilo, men det är beroende komp, låter någon annan som är lite mer haj än mig svara på det riktigt. MVH Leffe |
| Har inget med laddtryck att göra, utan cylindertryck. | |
|
I somras körde jag med olika inblandningar av E85 med goda resultat. Med cirka 50/50 kunde laddtrycket höjas markant utan spikningar. Från spikningar vid 0,5 till 0,8 utan spikningar med org tändning. Etanolen har ett lägre energivärde, men det höjda laddtrycket kompenserade för effektförlusten :) Naturligtvis har jag ett ställbart sprut (MS). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.