|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft trasig lamdasond i min BMW 525 24v 1990, jag har nu bytt lamdasonden men ej nollställt datorns felmmeddelande, datorn sa att lamdaregleringen var ur funktion. Jag undrar om jag använder bilen utan att ha nollat datorn, använder den sig av den nya fungerande lamdasonden då? _____ -ridern- | |
|
Får du felmeddelande efter bytet oxå? Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Jag ser inte felmeddelandet i själva bilen, bara när jag kopplar in datorn på verkstaden! _____ -ridern- |
|
|
Då är det lugnt. Men varför nollar du det inte när du ändå har bilen uppkopplad? Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Jou jag var på verkstan och felsökte, hittade då felet med lamdasonden och då fixade jag sedan felet hemma. Nu får jag ingen tid förns till veckan och ska använda bilen under helgen. Men då används altså den nya lamdasonden som det är tänkt? _____ -ridern- |
|
|
Som sagt, ingen fara. Felet är ju fixat och kommer inte upp mera utan ligger bara kvar i felminnet. Du behöver åka in bara för det, utan ta det i samband med nästa besök. Sedan tycker jag det är lite dåligt av din verkstad att säga att dom inte har tid... Tar max en minut att nolla. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.