|
|
|
|---|---|
|
Hej Ibland då jag låser bilen med nyckel, asså fjärr, så vill den inte, bara ibland, den öppnar alltid. Kan det vara batteriet i nyckeln, kanske smuts på mottagaren på bilen, vars sitter mottagaren egentligen ? Fredde N Bob Marley and the Wailers Praise Je Jah!! | |
|
Har haft likande problem, alltid på samma plats, förmodligen var det mycket radiovågor i luften där som störde. överföringen går via radiovågor men jag tror mottagaren sitter vid backspegeln men är inte riktigt säker. Kör du bara korta sträckor? Batteriet skall ju laddas när nyckel sitter i tändningslåset, men batteriet kanske inte tar laddning längre? Jag älskar att köra! |
|
|
Det mucket lite varstans, hos morsan, i garaget, på parkeringen..ja lite varstans. Ja, jag kör bara kortare sträckor, kanske batteriet är slut, men det konstiga är att det går alltid att låsa upp och men inte stänga! Bob Marley and the Wailers Praise Je Jah!! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Prova att byta batteri i nyckeln jag har CR1220 i mina och livslängden ska var ca två år, Du har en minut på dig annars måste du initiera om nyckeln och då även nyckel 2 inom 30 sekunder från varandra. Sändaren ska sitta på höger bakstolpe på en sedan har jag för mig. ///MVH Hasso Länk |
|
Isådana fall hade jag väldig tur, för igår så skruvade jag nämligen isär nyckeln och tog ut batteriet och tittade på det, sen stoppade jag tillbaka det, och jag kan säga att jag tittade länge och noga, men jag måste ha satt tillbakaa det just i slutsekunderna. Vars kan man köpa sådana batterier, Clas Olsson ? Bob Marley and the Wailers Praise Je Jah!! |
|
|
Batterier kan köpas hos t ex BMW (typ 30-40kr), fotoaffärer, Clas Ohlsson, Elfa eller välsorterade varuhus (typ OBS eller Maxi). Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Clas i sjön är väl billigast Varta ca 19 kr. Jag fick byta en nyckel i somras,då det blev nått fel , gick ej att låsa, men skuffen och lamptändningen funkade hittade inget mekansikt fel på nycklen, inga kallödninger heller gumman kollade i sitt repmicroskop på jobbet. 1100 spänn:(( ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.