|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
Sandro |
Kan tillägga, BMW både låter och går bättre än Audi. Turbolösa är de också, sug på den Ingolstadt! /Sandro |
|
Mén den nya S4 är ju turbo lös... det är ju en V8 i dom nu... |
|
cane |
Hm, vete faaan... jag brukar vara för hård styling, tycker det är kul med unika bilar. Men E46 är redan så bred, tycker denna förlorar sina linjer. Sen håller jag med om att den behöver bredare fälg o sänkning. Dessutom blir det nästan töntigt att lägga så mycket bling på styling för att bli omkörd av en CSL ;) Men det finns väl ingen firma som överladdar m3 e46? Eller har ess fått ihop ett kit nu? |
|
hehe...ess använder min som prototyp så de vågar inte misslyckas, ;) Skulle bli väldigt dålig pr... de vill använda "den lätte" för att sälja kittet till M3 E46 fr o m Jan-04. Det kommer finnas mer info om hela jobbet på ess och "den lättes" egna sida www.loaded.se GTRen, intresssant bygge, järvt om inte annat ;) Fetare hjul..ett måste. CSL Re-Loaded -04 Länk |
|
cane |
Gladiatorn, coolt, håller de på med den just nu alltså? När kommer det info etc på loaded tror du? Måste vara hårigt att överladda en bil som redan tar ut 112,5 hästar/liter... kompsänkning va??? |
|
Ja... hoppas att det håller för dig Gladiatorn.... annar blir det inte kul... en sprängd CSL motor kan ju inte vara kul... |
|
|
Gladiator´n: Varför har du inte CSL fälgar på din bil? |
|
|
Ang fälgarna; Den var förbokad med dessa "orginalfälgar". Har köpt de andra "orginal fälgarna" i efterskott. Loaded siten kommer upp inom 2 veckor hoppas jag. Ang hållbarheten; håller tummarna och har gett ess ansvaret att få prylarna att hålla. Men man måste ändå kalkylera med ras, det ingår i "businessen" trots allt. CSL Re-Loaded -04 Länk |
|
cane |
Jo, det e sant att ras kanske kan komma. Såg på en amerikansk site att deras test satser för vanliga s54 kompsänktes till 9.5, så något måste nog ess göra för att få det att hålla. |
|
Är det verkligen värt att chansa med en CSL-motor??? Jag menar att det är ju inte en dussinbil direkt... men... jag hoppas att det kommer att funka. |
|
|
Med risk att låta väldigt negativ men jag tror det är betydligt svårare att få en CSL-motor att funka bra med kompressor eftersom den har ett Alpha-N motorstyrningsprogram pga avsaknad av luftmassemätare. Så det räcker inte med att sänka kompressionen, man skall mappa om den för varje last, varje varvtal, varje gasspjällsläge, varje yttertemperatur osv för att de skall funka bra. Lyckas man inte med det utan får den att gå för snålt ibland så blir det snabbt väldigt dyrt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.