AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.078

E46 M3-GTR... ja, nästan i alla fall.

Sida 2 av 3
Mycket tyder ju på en V8 vilket är trevligt! Blir ganska unikt med en högvarvande V8, för jag antar att den inte kommer varva sämre än M5:ans V10 i a f och den verkar ju kunna varva uppåt 9000. Inte många biltillverkare som har högvarvande V8:or i sitt sortiment...

Jens
Sandro
Jag tycker att BMW's sexor är fulländade. (punkt)

Sen om de använder en V8 i nästa M3 blir inte jag ledsen,
förutsatt att den har en högvarvig karaktär.
Dvs. inget jänkebludder..

Men ärligt nu, vad låter bättre än en BMW sexa?

INGET, enligt mig..

Lite OT funderingar.

/Sandro
Sandro: jag kan hålla med dig om sexorna... men efter att åkt V8 över ett år nu... så tänker jag aldrig gå i från V8-motorn. Den låter underbart, har en underbar karaktär och går så bra....

Sandro; Jag tror inte du behöver vara orolig för motorn i nästa M3, oavsett om det blir en rak 6:a eller V8. Har man någonsin blivit besviken på en BMW-motor? Jag tror att BMW vet vad som förväntas av dem.

Annars håller jag med dig om sexorna, de är fulländade :))

Jens
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Och (med risk för påhopp) nya Audi S4 låter klart "bättre" än ex E46 M3...enligt mig, då.

___
BMW CS #5221
Sani; Du har inte lyssnat ordentligt på ljudet på filmen när CSL:en kör på N-ring märker jag. Jag vet att det är en CSL men tycker ändå att M3:ans ettriga och högvarviga ljud är betydligt sexigare än S4:ans V8-muller.

Jens
Men det bästa ljudet är ändå från M3-GTR.... finns ju ljud klipp från ringen när dom testar... helt grymmt.

Agge
S 328 R:

Har du någon länk till ljudfilen?

Tycker f.ö. att det var ett lyckat projekt, vissa grejer kunde sett bättre ut på bilen men i helhet var den ganska snygg.

Mvh
//Agge

Nä... jag har inte det... jag har den ner laddad på min dator....

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Vilken S4 låter bättre än detta?

Länk
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Man får ta det för vad det är, detta är inget GTR-bygge utan en TFTF-bil. Färgen är hel rätt = skit snygg! fälgarna också, dock kunde de komma ut lite och så behövs en sänkning, tro det eller ej men även en AL-vinge. Det som där emot är fult är de stora luftutsläppen bakom fram och bakdäcken, det ser riktigt plastigt och billigt ut.
Personligen tycker jag denna bil skulle ha ett stort NOS-system för att fullborda bygget.
I normala fall är jag dock betydligt mycket mer för sugmotor ev kompressor trim och en hel del stramare styling, men med tanke på vad killen haft för ideer så tycker jag han lyckats riktigt bra.

Till er som gillar GTR, så tycker jag CSL är betydligt mycket grymmare.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
z3mpower; Visst är CSL otroligt grym! En av de vackraste och mest förfinade BMW någonsin. GTR:en är ju grym på ett helt annat sätt (och nu pratar jag inte om gatversionen), jag kan i mitt huvud inte riktigt jämföra de två bilarna. Känns ung som att jämföra en 3.0 CSL med en 320 Gruppe N om du förstår?

Jens
Johann: Tack för en fin länk:)

Blev 8min 28sek ren njutning.

Kul att se alla motorcycklar och stuttgart åk som blir omkörda.
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
bayerischemotor,

Visst låter det rätt bra? :)

Det var 40 grader varmt i skuggan vilket påverkade varvtiden rätt rejält.
Större spårvidd och andra fälgar hade helt klart förbättrat helheten. Tycker inte att den var SÅ hemskt ful, men jag trodde aldrig jag skulle säga detta: bilen hade gjort sig mycket bättre med en rejäl vinge på bakluckan (typ den som sitter på riktiga GTR).

S328R sa det från början: Ett jävla bygge, på gott och ont :))

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Johann:

Är det du som körde?
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
bayerischemotor,

Japp.
Ikke illa rattat Johann!:)

Mycket underhållande.

Hur illa går det åt på slitdelarna ett par sådana lopp?

Jag gissar att du inte hade original bromsar där?
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Tack! :)

Bromsbelägg räcker ca 60-70 varv, däck och bromsbelägg drygt 120 varv.

Bromsarna är helt original fast med race-belägg och race-bromsvätska.
M3 är nog verkligen en fantastisk maskin i rätt händer.

Och ljudet är ju otroligt, kanske ferraris kalla råa metalliska ljud är lite bättre, men kostar ju 3ggr mer.

Måste då säga att jag trodde det skulle slita mer, det är ju inte så farligt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.