AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
863

fel med checkontroll

fj
19
fjalar02
525IA Touring-92
Är det någon som kan tippsa mig om : när jag slår på tändningen
så plingar det till och står checkontroll i instrument panelen,vad är det för fel då?. HAR NYSS KÖPT MIN BMW 525 OCH VET INTE SÅ MYCKET OM DETTA därför frågar jag er experter.. m.v.h Emil

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Har du stora f-datorn? ser ut så här:
Länk

Checkcontrollen är den display i instrumentpanelen som visar felmeddelanden (på bilden nedan så visar checkcontrollen "Hour 16.07"). Du kan prova att trycka på knappen som finns till höger om checkcontrollen (dvs den knapp som sitter mellan varvräknare och tempmätare) och se vilka andra felmeddelanden som visas...
Länk

Återkom när du har kollat detta och tala gärna om vad det står i checkcontrollen.

4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste!
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Är det kallgrader så plingar det också...
fj
19
fjalar02
525IA Touring-92
Nej jag har ingen färddator det är en vanlig klocka som sitter i min bil,det händer ingeting när jag trycker på den knappen,det är bara ibland detta inträffar och i instuktionsboken står det ju bara att jag ska kontakta bmw verkstad, i bland kommer det även upp i checkcontrollen (suspend leving) föregående ägare påstod att det är p.g.a att den är sänkt ,han har kapat fjädrarna,har detta något sammanband eller vad ska jag ta mig till??????????

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag vet inte vad det är för fel på din bil men jag kan säga att den förre ägar snackar skit... visa upp bilen för en verkstad så slipper du bli ståendes längsvägen om nu ngt skulle vara fel på bilen.

4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste!
d.
6
d.larsson
525ia-93
Har samma problem med min 525.... Check Control enligt förra ägaren är det inget som helst fel....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.