|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Har sökt lite ang.i ämnet men inte stött på nått direkt. Följande problem har dykt upp plötsligt idag: När man lämnar bilen och larmar (carguard) den är allt OK, men när man larmar av så flyttar sig förarstolen längst bak och ryggstödet åker i liggläge.Irriterande att behöva justera det varje gång. Nån störning från larmet? Nån av alla experterna som råkat på detta nån gång? M.v.h Johan | |
| *asflabbar*... sorry.. kunde inte låta bli.. =) de är säkert nåt elektrist... Men kul va de.. | |
|
Har du varit elak mot bilen:) Provat att fixa minnet i stolen pånytt? |
|
|
Nej, jag har inte kollat så mycket på eländet.Men nollställa minnet, det är väl att koppla ur batterier en stund,eller? Inget av de 3 minneslägena är ju prog. att ställa stolen i ett sånt läge...sen när man larmar av också...stolsminnet ska ju inte reagera på larmet. Bra iof när man är trött på morgonen,bara att börja med en tupplur tillbaka lutad... Bara jag som råkat ut för detta? /Johan |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Minnesmodulen för stol,ratt, backspegel är den samma, så strular inte nått annat än stolen så bör felet ligga där. Kontrollera att stolinställningsknappen är ok så den "går fritt" och är utan anmärkning. Hittar du inget där så är det andra alternativet programvarufel i sätesminnesmodulen dvs stolinställningskontaktblocket bytas om programvaran är tidigare än 06 som infördes 09.01.97 ny programvara kom 04/97. ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso: Tack! Den här stolminnesmodulen, är det den som sitter i dörren eller är det bara en knappsats? /Johan |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ingen aning min bil är "förskonad" från sådan finesser :)) ///MVH Hasso Länk |
|
SUCK! Om jag tar bort batteriet några minuter, hur är det med stereon? På min förra bil (325) vad man ju tvungen att knappa in en kod efter att ha haft borta batt. Har ingen kod till denna bilen, stereo med orginal 6-CD växlare bak i skuffen. Nån som vet om det krävs kod ? /Johan |
|
|
Ingen kod behövs.. iallafall inte på min 528iT -97 med cdväxlare... den verkar ju vara rätt lik din. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
Inte ens radioiställningarna försvann när jag böt batteri. bara klockan och färdatorn nollades. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack för info. Ska hem och testa att koppla ur batt. först och se om en "omstart" hjälper. Slita väck all el och det med ett par vevar kanske?? /Johan |
|
|
Japp, då var det fixat... Eftersom man har prog. stolarna så är man ju inte på knapparna på stolen så ofta, men upptäckte att knappen för att flytta stolen fram/back bla var nästan stum..hm...hur nu det gått till. Tog bort själva vredet och vips där såg man felet. Det var en plastbit som kilat in sig i ett hörn och som gjorde att knappen konstant var i läget för att skjuta sättet bakåt. Tog typ 2min att fixa, skönt, nu slipper man sitta i baksätet & köra... /Johan |
|
|
De enkla lösningarna är alltid de bästa! Iallafall jag har en förmåga att se tusenlappar flyga för mitt inre vid minsta småfel. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.