|
|
|
|---|---|
|
-Jepp, har använt sök funktionen Och betat igenom en herrans massa inlägg. Men inte blivigt helt klar över vissa saker. Kan man överladda en ORGINAL m50 motor med bra intercooler och stor turbo (relativt låga insugstemperaturer) utan att det tar skada direkt.? Eller pallar inte avgasventiler kolvar/topppackning detta? Jag funderar på att sätta dit Tändningsförställning som sänker vid överladdet, samt naturligtvis ligga på bra lambda hela vägen och som laddtryckstyrning använda APC (SAABS geniala system, förlåt om man svär i kyrkan:D). Mycket snackas om att "svarva kolvarna"..? det är knappast något jag gör hemma på köksbordet...Var gör man detta och vad kostar den operationen? vad jag fattat så svarvar man ner kolvarna så man skall få ett lägre komp.. men försvagar då inte detta kolven? Sedan snackas det mycket om O-ringning hit och dit, kan man göra det med motorn i bilen (utan topp eller måste man ta lämna in blocket isåfall? samma sak, vad går detta på och vad gör man det på ett bra ställe? Gärna i Göteborgsområdet. Tack på förhand//Martin | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.