|
|
|
|---|---|
| det där pysljudet som turbo bilar brukar ha vid dumpbyte kan man få det på en sugmotor ? har för att jag har läst det i nån tidning men har glömt vart , | |
|
Kan ju få en fakedump.. men då du typ trycker på en knapp så pyser den.. men hur häftigt är de på en skala dÅ? Mvh /uffe |
|
|
Finns faketurbovin att handla på Danmobility, om du vill ha hela paketet.. haha :) Länk "Exhaustpipewhistler" // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
...säjjer bara en sak... Snutte, det finns fler som du... www.reptil.nu |
|
| Maxad: You have been directed to www.Lunarstorm.se :) | |
| hehe, tror jag ska köpa några såna och trycka i några bilar på parkeringen. | |
| Det va inte det jag va ute eftre precis | |
Dunlopracer |
fejk dump finns kanske någonstans dock fattar jag ej varför? hade flera kunder i somras som fråga om dessa. leta faktiskt ochså efter dem (dock för att jag var lite nyfiken själv)efter ett samtal med dalhems "blev idiot förklarad" :) så insåg jag att de inte finns. dock kan du bygga ett system som gör det möjligt med dump men det kräver kompressor,trycktank mm dvs mer jobb än det är värt Nos liten blå flaska löser oftast stora problem |
| Nu tror jag att ni har missuppfattat det hela , jag är inte ute efter nån fejk dump , utan ville bara veta om det gick att få det där pysljudet på en sugmotor | |
| Men det där pysljudet är ju från dumpen på en turbomotor, hur skulle du då få det ljudet på en sugmotor utan att det är fejk??? | |
|
Pysljudet är "överbliven" insugningsluft som är trycksatt av turbokompressorn. Ljudet uppstår när övertrycket släpps ut i fria luften efter gasuppsläpp. Utan överladdning av insugningsluften blir det således svårt.... Men med separat tryckluftstub går det nog att bygga ett "pys-system"! ;o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ja har på min men de e ju ingen fejk......hehe | |
| Ne, men så är de väll ingen sugmotor heller? :) | |
| Hörde en BMW 850 som gasade lite när den stod still.......varje gång han släppte gasen pyste det till. Kan det ha med de höga vacuum som uppstår??? Det lät som om den hade en pysventil nånstanns........ | |
Dunlopracer |
kan få den effekten med öppetfilter ochså Nos liten blå flaska löser oftast stora problem |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.