AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.218

min 750 går som en håsa inget drag alls i den.

holst
Hej igår körde jag en runda, då gick den som den skulle sen körde jag in till en benzinmack och stannade motorn,sen när jag startade igen gick den inte bra där var inget drag alls i den. man skulle kunna tro att den bara gick på ena halvan.Men ems lampan var inte tänd. Sen stannade jag efter några hundra meter och slog av motorn. efter 10 minuter startade jag motorn och den gick normalt. jag körde 5mil sen stannade jag motorn igen.sen när jag startade igen gick den dåligt igen. idag har den bara gått dåligt jag har tittat på gas spjällen men dom funkar som som dom ska. kan det vara en benzin pump som lagt av eller ett rälä till en

Paap Reeder
Hej!

Risken finns att den lägger sig i nödprogrammet.

Vad varvar den?
Tänds EML i läge on samt slocknar efter några sek innan du startar?
Även lådan kan lägga sig i nödläge.

MVH /// Paap R
holst
iparken varvar den upp men inte men inte så rappt som den ska när den är ok. ems lampan tänds när jag slår till täningen men släcks när motorn går igång. den är inte svårstartad men inte det rappet som där brukar vara.tror inte den går på alla 12.

wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
kolla de 4 kontakterna framme på bröstet samt deras givare !
(gör rent)

FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-)
holst
den varvar bara drygt 4000varv när den ligger i parken´, men den går jämt i motorn. så jag undrar om den inte går på alla 12.
När jag kollade kontakterna till luftspjällen kunde jag ta av den högra utan att något hände,tog jag av den vänstra stannade motorn. ska det vara så?????
Paap Reeder
Hej holst!
Gör även tvärtom med LMM-kontakterna. En av kontakterna måste du ha i.
MVH /// Paap R
holst
den går nog inte på högra sidan kan det vara benzinpumpen?

betriebsanleitung1
Ja
holst
har hittat felet det var benzinpumpen !!!!
Det heter Bensin med s och inte z i Sverige :D

Gött att du hittade felet!
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Oh...vilken tur att du korrigerade felstavningen DMC..... Det var nog ingen här som förstod vad som menades annars ;)

Mvh
Skalman
Paap Reeder
Hej holst!
Är tebaks efter litet utrikes turer.
Ditt problem är ganska stort. Med det menar jag rent skriftmässigt att köra nya pekfingervalser på forumet på de olika delproblemen.

Du måste nog sätta dig och scrolla igenom forumet ...ty alla dina problem har varit uppe ett antal gånger.......tyvär huvuddelen av dem utan lösningar .... ännu så länge ..... men det går framåt.

Skaffa Bentleys repbok. Där har du alla kopplingsscheman m.m matnyttigt.
Sedan är det bara att göra upp en plan och jobba på. Steg för steg...utan slarv.

En Otto-motor behöver ju bränsle-luft-gnista i rätt blandningar och vid rätta tidpunkter. Blir det fel störs explosionen och HC uppstår.

En V 12:a från 80-90:talet (som kanske dessutom kanske är illa servad och har en skruvad mätare m m eländes elände) är inget att leka med.
Kan kosta i princip vad som helst i service.

Gör som sagt en logiskt strikt projektplan med milstolpar o s v ....och sätt igång.

MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.