|
|
|
|---|---|
|
Tjena har läst massa tipa angående tempmätare med eget liv, min började strula helt plötsligt så jag tänkte att det kunde vara fäktkopplingen så jag bytte den. Bilen stod på tomgång i c.a 45 min var perfekt varm men fick ingen värme i kupen så jag luftade och fyllde på c:a 2l 50% blandning, fick igång värmen,sen körde jag 2 km då började den spöka igen luftade yttligare sen blev den lugn med efter 1 timmes körning började den igen, men om man stannade och gasade till så gick tempen tillbaka hmm luftade mera och körde yttligare 1 timme inga probs rakt upp idag när jag kollade nivån på vattnet så är det bara deciliter på botten och inget pys när man öppnar och inget vatten under bilen alls verkar tätt, men var tar vattnet vägen, verkar inte vara fläktkoppling funderade på termostaten men fortfarande är gåtan vart vattnet tar vägen. När problemet började så var nivån ok och tryck i systemet. Tacksam för svar borde väl inte vara fläktkopplingen när det är minusgrader ute.Hoppas på ev byte av den kostade 1550 kr :-( .. | |
|
Bilen är 523 97 14500 mil |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Om du ej ser ngt vatten under eller på andra ställen så är den närmsta vägen via topp packningar men det skulle du nog ha märkt. jag tror snarare att systemet läcker lite med resultat att det finns luft i systemet = spökerier. Åk in till BMW och provtryck systemet innan du gör ngt annat. :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.