AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.003

JR eller K&N open air filter????

325Ci
Ska ja välja JR eller K&N är ute efter den lilla effekten d ger o övern sportigare ljud. Nån som har erfarenheter av dom?? lär ju finnas många.. har skitsvårt att bestämma mig.. litar på er killar =)
m.v.h. Daniel

Andreas
Jag kör med K&N 57i kit (direct air). Köpte det från motornord i höstas för strax över 1000 spänn. Vidare var det lätt att montera, är just nu i färd med att tillverka en avskärmningsplåt av aluminium. Ljudmässigt blev det ingen märkbar skillnad vid lägre varvtal, men efter 3500rpm börjar det ryta skönt :)

KÖPES: Hartge 16"
327i Nm Power
Jag skulle välja K&N, Tysk kvalitet, dessutom sliter du aldrig ut det.
Vaddå tysk kvalitet? K&N är ju så amerikanskt det bara kan bli. För övrigt kör jag med ett stort öppet K&N och håller med Andreas om att det sköna ljudet kommer först bortåt kanske 3500 rpm (speciellt med ett gapande spjäll). Effektökningen kan jag inte uttala mig om däremot för den är nog så marginell att man måste känna sin bil utan och innan när man byter för att märka av det.
325Ci
Köpte ett JR filter på Need for speed för 525:- till min 325a. Skitfett ljud blev de =) får ett jävla bra pris osså. Nån efferkt ökning har ja inte känt av än.. då jag inte ha kört som fan än.. men de var värt pengarna. Inte svårt att få på heller. m.v.h Daniel

Jag kör också med JR och det mullrar ifrån tomgång om man ger fullt, skulle inte tro att det spelar nån storre roll vilket märke du väljer, det som skiljer mest är priset......

Mvh
Patrik 325i -92
325Ci
Patrik: precis... varför köpa ett filter där de dubbla priset när man kan få de billigare. =)

Andreas
Av samma anledning som att man köpte BMW istället för toyota kanske :)

KÖPES: Hartge 16"
An
282
Andy
325ix Touring -07
328i Sedan M-optik -96
F-n va bra svar, hehe!

/Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96.
Hade Toyota varit lika bra som BMW fast till halva priset så hade det varit ett bra alternativ......

Mvh
Patrik 325i -92
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.