|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
ÄR det Eisenmann utblås som sitter på denna z4? Länk BTW så var de tonade lykterna väldigt mumsiga.. |
|
|
Det kan jag inte svara på men ljudet påminner starkt om ljudet från mitt avgassystem. Mitt ljud är något dovare tycker jag men det är svårt att jämföra med en video. Mvh Henrik |
|
| hehe nu tror jag det faktiskt lutar mot ett ferrita system =) billigare, bättre och kanske snyggare? Kommer ialf fixa utblås på båda sidorna. Det som är bra med ferrita är att det är ljuddämpare på båda sidorna istället för ett grenrör som eisenmann... Eller vad tror ni? | |
|
Om inte annat så känns det ju mycket mer äkta med 2 ljuddämpare än bara fejkrör på ena sidan. Personligen hade aldrig ett sådant system hamnat på min bil. Gå på Ferrita's alltså. /Fredrik |
|
|
Jag var tidigare kraftigt emot "fejkrör". Men faktum är att många av de bästa och lättaste systemen har fejkrör till ena sidan. Man sparar mellan 30% - 80% på vikten dessutom jämfört med orginalsystem. /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Är ni ute efter att spara vikt så skit i rör på andra sidan! Två grova utblås på ena sidan är väll gott och väl snyggt det med. Antingen har man en M-modell eller så har man det inte. Z3MPOWER |
|
|
Vad finns till Z3 Coupe 2,8 då? Jag har planer på att byta till ett nytt som inte kostar skjortan. Vill helst att det skall vara bolt-on, dvs inte en massa mek med bakskärmen mm. Ferrita har ju inget på deras hemsida.... /Bo-Erik Länk |
|
|
2.8 power: Ferrita kör väl efter hur kunden vill ha det, så det bästa är nog aqtt ringa och prata med dom. ca 10.000kr skulle det kosta för mig med dubbla ljuddämpare och med montering... Vill göra det nu! men min bil är ju avställd/S-D så man får vänta tills snön är borta har iofs bara 2mil till ferrita =) |
|
|
Ang. viktbesparing: Hur många kg kan man spara genom att byta ljuddämpare på en M Coupé? Det står på schmiedmann.com att Eisenmann-dämpare väger 20 kg till min bil, men vad väger orginaldämparna? mvh ///Andreas |
|
|
Hm. Jag har dålig koll på vad som finns. Däremot vet jag att Grubbe har bytt/ska byta på sin E46 M3. Original-ljuddämparen väger ~26,5kg och Gruppe M väger ~5,5kg, så visst finns det gott om kilo att spara. Bild Länk Film Länk /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.