|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Jag är så glad idag ! Nu har jag beställt Eisenmanns sportavgassystem med ljudnivå Supersound till min älskling . Det kan ta c:a 4-5 veckor innan jag får den .... men det är det värt .:-)) ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
modano |
Eisenmann o Kellenrs mfl i all ära men är det verkligen bara jag som har ANSA på min Z3 ? ljudet är fantastiskt och priset på ANSA bra mycket bättre än övriga... men men, ska leverera min Z3 ikväll så då är det slut på det roliga.. ;) ha det gott |
|
Jag tror jag är ännu ovanligare som åker med Bastück Edehlstahl system på min Z3. Låter gött kan jag lova. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Efter att ha haft Fredrik M bakonm mig kan jag bara intyga att hans system låter UNDERBART!!! Trots att jag hade mina 4 M pipor och Fredrik sin 2,8a så lät hans bil MYCKET bättre 50 meter bak... Maria: Risken finns att jag följer Ditt exempel och byter (ner..?!?) mig till en Z4 3.0, måste lyssna in Ditt system i så fall. Tar en tur till J-köping om det så behövs.. :-) /Caspar |
|
|
Caspar, hihi byta ner :-)))) Kul ! Köper du en Z4 3,0 kommer du ALDRIG att ångra dig . Det är en fantastisk och fulländad maskin av absolut högsta klass. Jag har precis beställt en H&R sänkningsats till bilen så han kommer väl att ligga som en padda på vägen när det är klart. :-) Det är ju en Z-träff i Växjö nästa lördag .. kan du inte komma då ? eller varför inte ta en sväng ner hit onsdagen den 26 Maj ? ave här på forumet och jag, ska ev. ordna en liten Z-träff den dagen, med lite crousing och åka upp till Tabergs topp på motorträffen. Kan du inte komma ner då, så ska vi ordna ytterligare en Z-träff någon gång i Juli/Augusti. Du och alla andra Z-ägare är välkommna ner hit till Jkpg.:-) ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
|
Maria: Att kalla det ett nerbyte kanske är att överdriva, men den känns lite för civiliserad och trött efter M'en.. Jag har dock kollat lite ikväll och ESS ta bara 50K för en kompressor = 335hk/415Nm, dessutom garanterar de motor och drivlina om jag förstod det hela rätt!! :-) Växjö går tyvärr inte. Vi får se till 26 maj. Har Du hunnit få sänkning & avgas monterat tills dess?? /Caspar |
|
|
Caspar, sänkningen och spacerplattorna ska på plats förhoppningsvis till nästa vecka. Avgassystemet får jag vänta några veckor på .... ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
|
Maria: Spacerplattor?? Det sitter väl BMW orginal dubbeleker på Din bil, sabbar Du inte spårvidden med plattorna, med risk för en spårig eländig bil som följd?? Hur mycket sänker Du denna gång?? Och vad kostar kittet?? /Caspar |
|
|
Bosse som jag har anlitat (duktig sådan har jag hört ) har sagt att det kommer att bli lite spårigt, men det tar jag gärna.:-) Men blir det för eländigt så får jag ta bort dom isf. Jag ska ha 25 mm på varje sida bak och inget fram. Någon nämnde att det kommer att bli för brett ... jag vet inte. Han ska sänkas 35 mm och detta kostar inkl. arbete och hjulinställning 5.900 kr. ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
|
Jag är så glad idag! måste bara berätta att äntligen har dom monterat mitt Eisenmann system =) Vilket underbart härligt morrande sound .... jag ryser . ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
| grattis! blev det från katen bak eller hela ? 3" eller 2,5" ? | |
|
Tack Tomas! Det är 3" och det blev från katten ... det låter riktigt gott nu må du tro. :-) ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
|
Nu är jag het på gröten både vingar, gälar, kompressorer är på G till min z4 =).. Och så klart hittade jag ju Eisenmann avgassystem brrrr.. Utblås på båda sidorna. Om ni går in här:Länk Sedan går ni in på Z serien - Z4--- och klickar på tuning väljer-- side by side Eisenmann sport exhaust ...Funderar på att köpa det ovala systemet? Vad tror ni? Det står även att man får med standard rearskirt eller på den andra arodynamic rearskirt, är det nån skillnad? Båda kostar lika mycket 1207.75 euro... Får man med kjolarna så är det ju väldigt bra, billigt eller? Z4 Maria: Beställde du från den sidan jag länka till, Kosta frakten någonting? Hur lång tid tog det, berätta allt =) Hej hopp |
|
|
Det är lite skillnad på utblåsen mellan avgassytemen, det beror på vilken diffusor som sitter på din bil. Kjolen ingår inte i priset. Eisenmann kostar lite extra men det är det värt. Mvh Henrik |
|
|
Ja jag kom på det nu att det inte ingår, Jag har antagligen standard. Vilket är bäst/smartast beställa från den jag länka till eller ett svensk företag som Länk Uuhm undra vad det kan kosta att få detta gjort på verkstaden då man måste fixa hålen för kjolen osv? |
|
|
Hej och grattis till ditt val av en underbar bil! En verkstad hjälpte mig att beställa hem mitt Eisenmann sportsystem. Jag valde ljudnivå supersound. Jag fick köra bilen ett par hundra mil innan det s.k "rätta" dova mullerljudet infann sig. Men det var det värt.:-) Ljudet från systemet låter helt underbart nu när den är "inkörd". Systemet beställdes ifrån Länk Jag har för mig att det tog c:a fyra veckor innan jag fick den, och frakten kostade runt 400kr. Lycka till! Mvh Maria |
|
|
Tack Maria.. Jag är super nöjd med bilen! Finns inge bättre än att äga en cab. Så du valde supersound är inte det lite för hardcore? =) blir man inte trött på ljud efter ett tag? Eller är det så pass härligt ljud =).. Montera du ditt system själv eller gjordes det på verkstad? Skulle vara intressant att veta hur mycket monteringen kostar, då som sagt spoilern måste fixas också.. |
|
|
Jag har supersound på min Z3 och det låter underbart, inte alls för mycket. Jag tycker klart att du skall välja det, annars ångrar du dig säkert om du får höra skillnaden. Mitt system beställdes från Schmiedmann, men det var 3 år sedan och jag tror inte Xseriousracing existerade då. Mvh Henrik |
|
|
Trött på ljudet ?? Det kan man aldrig bli , det kan jag lova.:-) Jag önskar jag kunde montera och styla själv, men tyvärr. Verkstaden monterade mitt system. Monteringen tog han bara 500kr för. Men nu ska ju du fixa spoiler och sånt, så det blir nog dyrare. |
|
|
Hehe förlåt Soda och Maria jag tar tillbaka det där med ljudet ^^, jag är övertygad. har ni några tips på bra verkstäder man kan höra av sig till och höra lite om priser.. Nej nu är det det bestämt det får bli Eisenmann system till min bil också =), hoppas bara pengarna räcker :S... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.