|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Fredrik M: Adressen till pgr69:s FTP är ftp://z3:z3users@z3.hoj.se (klipp ut och klistra in direkt i Internet Explorer). /Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" |
|
|
Har ett sportsystem från tyska Eisenmann på min Z3. 4stycken 70mm ändrör,låter riktigt maffigt. Bakstötfångaren är bytt mot m-roadsterns för att få orginalutseendet behållt. Mvh Henrik |
|
|
soda? flyttade du regskyllten till bakluckan? oxå, har du en dämpare bak eller två? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Nummerskylten sitter i bakstötfångaren precis som på orginalet. Det verkar som om det finns två olika bakstötfångare för m-roadstern, en med och en utan nummerskyltshållare. Det är en ljuddämpare med dubbla rör som mynnar ut i två dubbelutblås. Mvh Henrik |
|
| är det inte bara M coupe som har skyllt på bakluckan i tället för på kofångaren? | |
@-li |
Det finns två olika som sagt det ä roadster moddelen som har skyllten på stötfångaren om jag inte minns fel?! |
@-li |
Jag har m paket på g till min 2,8 kan skicka lite bilder sen när det ä klart om ni vill .... Kommer att byta fram och bak stötfångarna sen får jag tänka ut hur jag ska lösa d med dubbla piper i bak . Tar jag bort reserv däck o fästet så kanske det går att klämma dit en ljddämpare där ?! Ska till jobbar kompisen snart o kolla unde hans m o se hur det ser ut . |
|
Om jag inte har fel så har Z3c 4ever 2 dämpare och han har avlägsnat reservhjulet. det mest optimala är dock att inte bara ta bort hjulet och vaggan det ligger men även skära bort den utbuckling där batteriet villar och flytta batteriet nån annanstans. då är man helt fri att designa ett system enligt vad som ät bäst och inte enligt vad som är möjligt. Rent av en M3 ? |
|
|
Det räckte att ta bort reserhjulet för min del. Synd att behöva skära i plåten på bilen för ett avgassystems skull, det skulle inte jag göra. Mvh Henrik |
|
|
jag tror inte det är plåt just där. det verkar vara någon sorts komposit material kanske rent av glasfiber. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3C 4 ever, Glömde faktist fråga, vad gick det på totalt hos Ferrita? /Vol |
|
|
Alla M Roadsters jag sett har haft skylten på bakluckan... Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
volatile: 8500 ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
@li: vad ingår i din M-paket? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Själv har jag ett supersprint på min, låter otroligt bra det oxå!! Man kan även köra tyst när man vill och så fort man gasar på så låter det riktigt skönt! /NiclaZ3 |
|
|
niklaZ3: är det bara från katen bak eller har du hela vägen? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Det är från katen och bakåt.... låter riktigt najs! Min pappa har också ett supersprint på sin 330 men det låter inte lika mycket som mitt, när mitt har blivit riktigt varmt låter det skit bra, BMW sång är som bomull för öronen! /NiclaZ3 |
|
@-li |
Det jag ska ha är m- (fram o bak stötfångare) Kanske ha en org. m avgas sys. Det ä inte bestämt än kanske ordnar jag en x-tra dämpare o behålle det som jag har idag (simons) . M speglar och lite snyggare pedaler mm . Har gjort en del med bilen sedan jag köpte den så jag kan inte sluta än måste fixa lite innför varje vå o sommar. ;) |
| såg annars en snygg läpp till bakspoilern med uttag för 4 utblås. kolla på www.folger-styling.de. snyggare än M bakspoiler. | |
|
Black z3. jag har pratat med gubben folger om den . den passar endast till 1.8 modellen. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.