|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
access denied.... :( |
|
|
Ordnade ett webbfotogalleri med bilderna istället: Länk ///Masten ThaMaztr - Fånigast nick på forumet? :) |
|
|
BRAVO...!! riktigt snyggt...om jag inte har fel så får du några hästar till på köpet...ell..?? |
|
|
jodå det går bra, undrar vem det var som raderade alla roliga Zäta filmer, jag hann aldrig ta ned dom till min egna burk.. /PG |
|
Cartén |
Z3c 4 ever: Ser ju riktigt riktigt bra ut både med nya avgassystemet och fälgarna. Ha en riktigt skön jul. Mvh Cartén |
|
kicki: jag vet faktiskt inte riktigt. man brukar höra både det ena och det andra. Eventuell ökning kommer först ordentligt när du byter hela slangen ända från motorn men visst borde det ge 2-3 % extra. Fast jag har så det räcker ändå ;-) huvudsaken var looken och ljudet. Nu myser man varje gång man gasar: låter otroligt skönt utan att vara öronbedövande ThaMaztr: tack ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3C 4 Ever, och alla andra på denna tråd. Borde det inte vara mer intressant med ljudfiler där vi kan få HÖRA detta underbara system?! :) Sååå. Z3c 4 ever.. Fixa nu detta! Jag är nyfiken! /Volatile |
|
|
volatile: Jag har storslagna (nåja...) planer på att arrangera en Z3-film till våren med bl.a. Z3c 4 ever:s bil i en av huvudrollerna. Tills dess kan det ju förstås vara trevligt med ett litet ljudklipp som smakprov :) En laptop och en mikrofon räcker förmodligen för att få någorlunda skapligt ljud. ///Masten ThaMaztr - Fånigast nick på forumet? :) |
|
|
volatile: Jag har storslagna (nåja...) planer på att arrangera en Z3-film till våren med bl.a. Z3c 4 ever:s bil i en av huvudrollerna. Tills dess kan det ju förstås vara trevligt med ett litet ljudklipp som smakprov :) En laptop och en mikrofon räcker förmodligen för att få någorlunda skapligt ljud. ///Masten ThaMaztr - Fånigast nick på forumet? :) |
|
|
ThaMaztr: har själv en hel del material med min bil, samt ett visst intresse för film etc. Har både kamera och Mac med program, så det är bara tid och tillfälle som saknas. skall däremot jobba lite på det och försöka lägga upp här sen.. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
| en film? för eget bruk eller i nåt annat syfte? | |
|
Black Z3: Om du menar den film jag planerar så är den tänkt att bli tillgänglig för allmänheten, ren nöjesproduktion m.a.o. ///Masten ThaMaztr - Fånigast nick på forumet? :) |
|
modano |
tillbaka! efter lång frånvaro i varmare land... ;) ingen mer än jag som installerat ANSA´s avgassystem? oerhört maffigt ljud! 4x80mm pipor... vi får väl se till att det blir vår så vi kan annordna en liten träff så ska ni få höra... ;) go jul! |
|
Alla ni som nu gjort ett byte av avgassystem! Ta nu och var snälla pågar och gör ett STORT ljudavtryck på er hårddisk. :-) Sedan kan ni ladda upp dom på ftp servern som jag fixat åt er så alla vi andra kan njuta av ljudet(n) i vintermörkret. Får ni problem och ladda upp kan ni maila mig direkt, se min userinfo för mailadress. Go´ Jul på er. /Peter G |
|
|
modano: jag är avis! vill oxå till värmen!! 80mm ? är det bara utblås eller har du hela systemet i 3 1/4 tum ? |
|
modano |
Black Z3, har bara de bakre ljuddämparna från ANSA men snart ska katten bytas... själva dämparna har ungefär halva storleken av originaldämparna men ljudet... ojoj... har även tryckt i ett luftfilter som även det låter fantastiskt.. märke vet jag ej, en polare som jobbar inom racing fixade ett till mig... ;) wrooom... ;) go jul allihopa ! |
|
nån som har bytt utsug? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
pgr69, om jag bara hade haft något att spela in ljudet med. Har gjort försök med digital video kamera, men den microfonen hänger inte riktigt med på de riktigt låga tonerna. Vad är adressen till din ftp server? Har en liten ljudtest på bettan. Z3c 4 ever, har inte bytt insug men borrat 2 stora hål i luftfilterburken, låter gött. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
Mr Hamann |
Är det någon som tagit bort katten på sin M Coupe??? Har funderat på att göra det och köra med ett rakt rör tills det är dags att besikta, att då köra med snap-onfästen. Funkar det? Risken att bli stoppad skulle jag ta. // Mr Hamann |
|
Kolla först var lambda sonden sitter, om det sitter innan katalysatorn går det bra att köra utan kat. Sen kan man fråga sig hur mycket du skulle tjäna, effekten är nog försumbar, dagens kattar är så bra, däremot var det stor skillnad på en gammal -88á. Den tidens kattar var rena propparna i avgassystemet. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.