AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
656

Bra pris på stötdämpare till E-34, var?

Ska byta dämparna fram, nu sitter det Gabriel RedRyder, vad är lämpligt att sätta dit? Obs, det är en standard 525:a e-34, inget sänkt vrålåk...
Var finns det bra priser?

ormen
själv har jag användt till både 525 o 320/318 Micros Eurodamper (eller vad den nu heter) det är den klart bästa budget gasdämparen som jag kan hitta. Mycket nöjd med deras funktion. Beror på hur fet din plånka är... annars finns motornord, bildelsimporten m.fl. som har bilstein, sachs osv. men då får du punga ut upp till 3x mer /dämpare.. onödigt... (tycker jag)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jag bytte på min f.d. 528i till Micros Eurodamper ,iofs en E28 så dessa är ju inte helt jämförbara men måste nog säga att det var bland det sämsta jag hitintills köpt i "piratväg" till mina vagnar.

Stenhårda och helt utan komfort...Men som sagt det var dämpare till min f.d. E28.

Mvh Janne.
ormen
ja Janne, nu glömde jag nämna att jag var just ute efter hårda dämpare som pressar hjulet ännu mer mot vägen... men det blir lite mjukare åkkomfort i E34, då den är betydligt tyngre än E28.. Men visst, det är budget´... jag gillar de i.a.f.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.