|
|
|
|---|---|
|
jag tänkte bara passa på och fråga två saker här. min morsa lämnade in sin mazda på service och dom gjorde då tändinställning och kollade erg. vet att detta är bmwforum men skitsamma. vadå gör tändinställning? vad menar dom med det? kollar dom så att den tänder i rätt läge och ifall den inte gör det kompenserar med att backa/stega fram tändningen? det ska man väl inte behöva göra. vad menar dom? vad är erg? | |
|
Precis det du säger kan man behöva göra ibland, ja! FP |
|
|
Du tänker inte på EGR? =Exhaust Gas Recirculation... Erg vet jag inte vad det är... Fredde |
|
| hela denna service kostade typ 4500kr. dom gjorde då jääääääävligt mycket på bilen. man skulle väl kunna säga att tändinställningen kostade max 500kr. att göra en tändinställning låter ju nästan lite samma sak som att mappa bilen? tänker jag helt fel? jag förstår inte hur dom bär sig åt för att göra såna här saker så billigt. | |
|
Inte riktigt. Man kollar/ställer grundtändläget och kollar att förtändning osv ändras med varvtalet, en ren rutingrej som inte bör kosta mer än någon hundring eller två. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.