|
|
|
|---|---|
|
Hei! hvor mye hk vil man kunne ta ut av en m30b30 med en td04-16t..noen som vet..?,bruker en slik turbo på sin bmw..? | |
|
Enligt mig är ett TD04-16T för litet agg för en så stor motor. Dom sitter ju orginal på 2-2.3 litersmotorer. Typ Volvo. -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- |
|
| Ett 16T klarar att leverera luft för gott och väl 300hk och lite till, man behöver inte stirra sig blind på laddtryck hela tiden. Med bra grenrör,avgassystem och luftvägar in i motorn så behövs ett mindre laddtryck för att uppnå samma effekt än om förutnämda är mindre bra. På lite större motorer så är storleken på avgashuset viktigar då man kan få problem med för höga tryck före turbin om huset är för litet. Ett 16T med tex. ett 7cm2 hus från volvo skulle nog funka alldeles utmärkt. | |
|
Jag har en trimmad 9000aero och på den sitter det en TDO4-16T och den räcker inte till några 300hk, den skall uppgraderas men i original så räcker den inte till mer än ca270-280hk Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
|
Jodå 300hk är inga större problem med ett 16T, problemet är inte laddtrycket utan att man som privatperson har svårt med att få till det med tändningsoptimering, spikreglering osv. Ju närmre man kan gå mot gränserna desto mer effekt kan man få ut. Tyvärr så klarar inte dom flesta trimfirmor detta. Phalanx. |
|
"johan" |
Mc Xpress plockar ut ca 320hk ur det agregatet men det är på mc det.men med ratt saker runt om intercooler grenrör avgassystem mm så är 300 inga problem på en bil |
|
Andreas Johansson >> Men då förmodar jag att du har röda original spridarna i din Aero? Det är nog flaskhalsen i din bil. 300hk går med 16T, men det förutsätter ett #7 avgashus för att inte värmen ska bli för stor. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.