AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.268

Drömbilen som inte höll måttet (eller tacka vet jag min M3)

Sida 2 av 2
CBM3C: Ok. Slö är den inte. Mer att den inte var så vass som jag förväntat mig.

Här är f'resten bilen: Länk
Acey:
Det har du ju faktiskt rätt i.. Nåja, liknelsen hoppas jag framgick i alla fall ;)

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Ni som vill får er en ljudlig tillfredställelse......
Länk

Nipply
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Svart Ferrari!? Det vänder sig i magen på mej...
Håller med dig 328-Johan. Inte ska en Ferrari vara svart.

Röd.

Kanske den gula om man vill synas. Ifall en Ferrari blir osynlig:)
Epilog:

Provkörningarna fortsätter; imorrn blir det nya Audi S4 avant. :)
Cyberkallen:

Har du läst Kalle Hansens dagbok datum:2003-10-06

Om inte gör det innan du kör bilen.....
starre: Vadå? Att RS6 är bättre eller att man skall dricka god tysk öl efter provkörningen? Inga problem. Har två plattor Hansa här hemma. ;)

Annars hoppas jag att det regnar imorrn (inget ovanligt iofs i Gbg) så bilen får visa sig ur sin bästa sida.
Ska det åkas lyx-Skoda borde RS4:an väntas in för lägre vikt och 450 uppskrämda turbohästar.
Lite OT: Blir så rastlös när jag haft en bil i ett år ungefär. Därav alla provkörningar. Tycker att det är lite lågkonjunktur i bilvärlden just nu. Inte så mycket nytt kul därute att läskas av.

Att vänta på RS4 eller M5 känns jobbigt. :-/
Charm och känsla mina vänner. Det är det entusiastbilar handlar om. En Ferrari väcker känslor på ett helt annat sätt än vad en BMW någonsin kommer göra. Ingen lämnas oberörd. Alla får ett intryck av bilen. Om det sedan är bra eller dåligt är en annan sak. För att uppskatta en Ferrari, Lotus eller någon annan sportbil av det lite mer extrema slaget krävs entusiasm och ett vist mått av uppoffring av ägaren. Det går inte att kräva att till exempel en Ferrari skall vara lika lättkörd och praktisk som en BMW. Det är bilar av olika skolor. En tifoso anser att motorljud, utseende och prestanda väger så tungt att det inte spelar någon roll att inredningen är plockad från Fiat.
På tal om Lotus så fick jag förmånen att provköra en gammal Europa och en Esprit SE Highwing idag! Båda är ju hyfsat extrema men efter att ha kört Europan först kändes Espriten modern och bekväm som en taxi-merca. Ändå är Espriten bra mycket extremare att köra än t ex min M3 E36. Men vilken bil!

Båda var i a f helt underbara sportbilar och killen som äger dem är en tvättäkta entusiast som sätter körkänsla framför komfort. Killen hade t o m Europan som bruksbil ett tag, året runt dessutom!

Jens
Min far hade en lotus europa när han var i min ålder, dvs runt 20, ganska fula enligt mig :)
Jo, de ser ju väldigt speciella ut. Tycker ändå att de är omåtståndligt charmiga och efter att ha kört en så är jag helt såld! Har aldrig upplevt mer gokart-känsla i mitt liv förr! 80 hästar räcker förvånande långt för 750 kg bil och väghållningen är brutal, trots att det var blött fanns det inte en tendens till släpp i bakändan. Tycker du ska testa en Europa och sen är det inte omöjligt att du tar vid där far din slutade... :)

Jens
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.