|
|
|
|---|---|
Peter |
Hallå vad är det största du kan borra ett m20 block till.... hade inte motor nordh en variant på 2.6liter? det plus strokning borde ju ge 2.8 då?... nån som gjort något liknande? mvh Peter www.strippen.ws |
|
Hej! Har för mig att jag läst något om det på denna sidan att nån hade en 2,5:a uppborrad till 2,7liter.Någon annan som hört något åt detta jag tänkte oxå borra mitt block. hjorten |
|
|
Kolla : Länk där e d bl.a diskuterat... Sen vet jag oxxå att t.ex Enem har tillverkat vev så man får 86mm slag; pris på en sådan skulle vara intressant, nån som vet? mvh, \\ kajje |
|
|
Hmmm... 86mm slag låter onekligen intressant. Det tillsammans med en borrning och ÖD kolvar (84.5mm)= 2.9 liter... =) * mycket vill ha mer, eller hur var det * kanske ska få ut min 2.7:a på vägen först... Tomas Lind BMWCS #3640 The best drug in the world is still Adrenaline... |
|
Peter |
hello.... jag kollade faktiskt med Enem angående dessa vevar och dom har INTE några sådana, desvärre.. jaja det får väl bli en 2.8 liter dårå... cya! www.strippen.ws |
|
ok, ursäkta, hade fel... det va int enem som hade vev med 86mm slag... d e Schnitzer. de har haft åtminstone. nån som vet varifrån man kan få tag på sådana? \\ kajje |
|
| ireland engineering har olika motor kit, både 2,8l 3,0l och 3,2l pris mellan 2000 och 3000$ | |
Peter |
hmm det där verkar ju lite intressant 3.2 liters m20 hehe... Länk www.strippen.ws |
|
Länken ovanför fungerar inte, iallafall inte med ordentliga "firewalls"... Ireland Engineerings hemsida: Länk klicka på: "on-line catalog" > e30 > engine \\ kajje |
|
|
De där satserna är "lite" för dyra för mig, jag får nog hitta kolvar till min 2,5 m20 istället. Någon som vet några kolvar som håller måttet diam 84 har inte volvo eller ford något liknande, de skall kunna användas ihop med turbo! |
|
|
Kolvar... Länk Dock endast vad som finns orginal i olika M20 motorer. Kanske kan det hjälpa... Tomas Lind BMWCS #3640 The best drug in the world is still Adrenaline... |
|
| Citroen BX19 har en motorvariant med kolvar som är 84mm, har rätt komphöjd, och rätt kolvbult. Kostar 1200:-/st på Citroen. På Mahle's hemsida finns ett databasprogram att ladda ner som innehåller alla deras kolvar med mått och allt. De tillverkar både kolvar, cylinderfoder och topplock, även till BMW(!) | |
|
Databasprog ? Jag hittar bara ett gäng .pdf filer... Tomas Lind BMWCS #3640 The best drug in the world is still Adrenaline... |
|
| Dom har tydligen gjort om hela sidan sen jag var inne sist. Jag skall leta upp programmet. Jag har en ZIP-fil någonstans..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.