AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
498

värme/ventilation 525-ix-touring-92?

Pe
35
Per Sällström
120d-2015 m-performance edition
Hej!

Nu har det regna länge & mycket i Malmö och jag tycker inte ventilationen är den bästa precis ??, är detta ett problem med touringen?. Har ju även Webasto-problem och vet inte om det finns ett samband med luftning/termostat osv..
Dock finns ingen vattenförbrukning och inga ingrepp är gjorda i vattensystemet på länge så jag vet inte varför det skulle vara luft men....tips emottages tacksamt !

Har stora kliman med fungerande kompressor osv..

/Mvh Per
M5
154
M525
Bmw 530I 2005
Hej.
Precisera gärna? Bytt mikro filtret?
Pe
35
Per Sällström
120d-2015 m-performance edition
Hej!

Nej jag har inte bytt mikrofiltret. Det tar ganska lång tid för motorn att komma upp i värme jämfört med den 730 vi också har och som är väldigt lik 525an när det gäller värme/vent. När den kommit upp i temp är den stabil och ligger på mittsträcket, dock måste man vrida upp värmen högt för att det skall bli varmt och när det nu regnat behövs defrostläget nästan konstant för att hålla rutorna fria. Är man ensam kan man efter ett tag slå av defrost men med två vuxna och två barn får den vara i hela tiden. Webaston har jag frågat om tidigare och inte fått några konkreta förslag på men den startar för att slå av en stund, typ 2 minuter, senare. Jag tror att den har cirkulationspumpsproblem, alternativt så finns det luft i systemet och som då kanske är boven i dramat i båda fallen. Det jag tycker är konstigt med luften är den borde komma i samband med ingrepp och så vitt jag vet har inga sådana skett !. Är det mycket "bök" med mikrofilterbyte?

/Mvh Per
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Testa att byta termostat... Jag fick betydligt bättre värme i kupén efter termostatbytet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.