|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Nu har jag hämtat bilen. Klart fattigare än innan. Dock besviken. Märker i garaget på jobbet att centrallåset ej fungerar till bagageluckan. Vi har en snik E39 och använder nyckeln varje dag får att Låsa/upp. Det fanns inget fel på centrallåset när jag lämnade den till BMW, faktum är att jag då låste via bagageluckan - har min PC väska där. Ringer BMW och får en kommentar, vi får se om det är vi som gjort något.......jag säger bara en sak: kommentarer är onödiga. Summering: har nu betalat fruktansvärt mycket pengar för reparationer och har fått en trasig produkt tillbaka med en ytterst märklig kommentar. Min helg börjar inte bra, Detta var inte gott! |
|
|
Trist med ett så oproffesionellt bemötande från BMW! Lycka till med centrallåset i a f. Du funderade inte på att låta någon annan verkstad åtgärda problemen? Själv litar jag betydligt mer på min "stammisverkstad" än på BMW. Kul att jag var närmast, ser fram emot packboxarna, ingår vinstskatt och frakt? :)) Letar själv efter stötdämpare och tar gärna emot tips om du hittar en bra och prisvärd leverantör. Jens |
|
|
En av anlednignarna till att BMW fick uppdraget trots att de inte är billigast beror på att jag förväntat mig ytterst högsta kvalite i bemötande samt utfört jobb - inget strul inget tjafs. Ni kan hajja att jag nu fått en tankeställare. Det märkliga är att om hela bilen är låst kan jag låsa upp bilen via bagageluckan, dock kan jag ej låsa bilen via bagagelucken (inte ens bagageluckan) händer inget då jag vrider på nyckeln. Ev. vinstskatt står jag för.... |
|
| Är du helt galen karl...du tror väl inte på fullaste allvar att BMW har högre kvalitè på utfört jobb bara för dom är dyrast...då är du ute och cyklar...det finns andra som enbart skruvar enbart BMW i Sthlm ..har själv lämnat in i Solna gör aldrig om det | |
|
Hej Jag har inte sagt att jag trott de var bäst p.ga deras höga priser. Dock förväntar jag mig hög kvalite med tanke på att de faktiskt är en märkesverkstad som representerar ett bilmärke som står för kvalite och omtanke. Resurser borde finnas i organisationen att hantera likande situationer på ett korrekt sätt. Det ska bli spännande att se hur Måndagen går. Signalen jag fick från dem ang. det felande centrallåset inger inga större förhoppningar. |
|
|
Då var det Måndag igen Aj,aj,aj,aj... Fortsättning av poblematiken med centrallås. BMW har nu kollat upp felet med centrallåset. Tydligen har kabel härvan mellan kaross och bagagelucka nötts av, än så länge är det endast kablage till centrallås som gått av, fler verkar vara på G med följande negativa effekter på ljus/blinkers osv. Således är detta ett nötnings fel och givetivs är det inget som hänt vid senaste reparation hos BMW. Helt enkelt otur att det uppenbarade sig efter besök hos dem. Kostnad för att byta kabelhärva är obra! Dock en fundering kring felet (har inte sökt på forumet ännu). Är detta ett vanligt fel på en sedan? Min plånbok börjar bli lite lätt ansträngd om jag ska vara ärlig, och då återstår ett komplett stötdämparbyte. Verkar vara inne i en "otursperiod" just nu..bilen verkar totalt rasa ihop finns knappt en del jag inte bytt snart känns det som. Efter regn kommer sol..brukar det ju heta. |
|
|
Mycket vanligt problem på både sedan och touring. Jag hade detta på min sedan, och har skarvat ihop kablarna med en "kabelsko-klämma". Dessutom har jag lindat in hela kabelbunten i en plastslang, så att den numera inte böjs så tvärt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Var nöts kabelhärvan?? | |
| Läste Wallace-inlägget dåligt - mellan kaross och lucka står det ju! | |
| Wallace; Hör dig för med Per i Huddinge 711 06 87 du kännar kanske till hans BMW verkstad,vet att dom brukar åtgärda kabelproblemet på ett bra sätt..samt alla andra problem också.. | |
|
På något sätt känns det bättre för mig att det är ett vanligt fel. Fick även denna känsla av BMW då de informerade att det fanns en kabelhärva på hyllan. Torde annars inte vara så logiskt/vanligt att de har dessa liggande på hyllan. Finns det fler här med detta problem? PS. jag måste nu haft ALLA standard fel på min E39 528. Eller finns det fler? |
|
|
Hoppla, dina problem var visst på E39. Min kabelstam på E34 var av, vet dock inte hur vanligt det är på E39. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hmm verkar bara vara jag som har detta problem på E39. Kan inte hitta något om detta problem på sökfunktionen. Nej nu får jag sluta och gnälla och tänka positivt. |
|
|
Jag har tidigare lämnat in min BMW på förbesiktning och därmed fått en lång att göra lista! Utan att fixa något har jag sedan kört till ASB och fått igenom ua!!! Slutsatser kan ni dra själva... |
|
|
Oj! det var ogott! Är det månne så att BMW är ytterst petiga? Mitt stora problem är att om någon: BMW/annan verkstad påpekar att det finns brister blir jag klart brydd och det uppstår en energi läcka i mitt hufvud. Jag lider och analyserar och tänker och maler och grunnar och funderar osv. Bilen MÅSTE vara juste, det får inte föreligga några oegentligheter med den, det finns givetvis en del små brister som man får leva med när en bil gått långt. Dessa defekter har jag efter mycket möda börjat acceptera trots att det fortfarande är jobbigt ibland. Dock klarar jag inte mer ovanpå, då brakar hela systemet ihop. Bör jag söka? |
|
|
Att lämna in en bil för förbesiktning är som att ge dem plånboken direkt. De tar ofta inte betalat för besiktningen för de vet att de kommer hitta grejor som skulle behöva bytas, eller snart bytas. Så listan blir lång. Ex. hade en golf inne på service, de påtalade att jag borde byta vattenpumpen då den läckte lite. De var så dyra och jag hade inte märkt av att det saknades vatten i bilen som dessutom bara rullat 6000mil. Bilen såldes vid 14500mil ett antal år senare med samma vattenpump och fortfarande inget anmärkningsvärt läckage av kylarvätska. Bytte vätskan vid 10000mil utan att ha behövt fylla på innan inte heller efter detta. Så jag litar 0 och inget på märkesverkstäder oavsett märke. De är så stora och får kunder trots att de fuskar och myglar. Tacka vet jag min lokale mek, som är beroende av att kunden är nöjd och kommer tillbaka. Troligen så hade flertalet av dina utgifter kunnat vänta ett eller ett par år. Tyvärr är det såhär... Kablagegrejen är dock rätt vanlig, men prova att laga själv, kablar går alltid att löda ihop och tejpa. Funkar det inte kan du ju alltid byta härvan då. |
|
|
Nu är allt fixat utom stötdämpare som jag nu letar på annat håll. har en god vän som hjälper mig med bytet. Således återstår 1st stor energi läcka, denna lär skapa en del funderingar kan jag lova. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.