AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
956

Hur mycket ökar effekten?

Ni
37
Nillelana
528 touring -98
Hur mycket ökar effekten med ett sportsystem på en 328?
Hur mycket ökar det med ett luftfilter?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Grövre avgassystem, uppskattningsvis ett par-tre hk.
Luftilter, uppskattningsvis 0 hk.
Ska jag vara riktigt ärlig tror jag att Anders uppskattning ligger i det övre intervallet ;)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Man vill ju va optimist så klart... :)
El
338
ElNiko
325iT-92
Beror helt och hållet på vilka grejor du köper och hur du monterar det. Optimalt kanske 10-15hk.
(Nu kommer givetvis en massa personer säga att jag har fel och att man inte kan få ut mer effekt än original utan att byta kolvar, topp, insug... och alla andra delar i motorn, men det är deras åsikt.)
/Niklas
Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
Byt till 2,5 Insug,avgas,chip och filter...

Har insug om det är intressant, maila!
Om du byter hela systemet med extractor kat o resten så kan du nog få ut runt 10hk..

Om du använder ett öppet filter o skärmar av det riktigt bra så den inte suger varmluft så kanske du kan tjäna ett par hk..
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Jag monterade ett sportsystem med dubbla 2,5 från kat på min E36. Skillnaden blev lite men märkbart bättre vrid från början och lite piggare på högvarv. Dock har jag chip monterat sedan tidigare. Värt varenda krona dock p.g.a. det underbara soundet :)

Mvh. B
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Dom där sakerna byter man ju bara för att få chysst ljud =)

---
Kör också båge! www.sporthoj.com
jag har hört det tidigare att 325ans extraktörrör till 328ans motor ger mer klös. hur kommer det sig?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
/// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV.
Z3c 4 ever!:

Det är nog 325:ans insug du hört talas om, grövre rör än 328:ans original som kan ge sisådär 10 kanske 15 hk efter en mappning. 325:an har inget extraktorrör, däremot kan man plocka ett från M3 och få några extra hk förhoppningsvis.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Ett exempel bara.
I bilsport för ett tag sen byggde dom en Opel kadet för den där superstage banan dom brukar köra i.
Dom bromsde bilen orginal och den hade kvar alla 150 orginal hästar (2,0L 16v), efter trimning med chip, filter avgassystem sammt race kat så fick dom utt 22 hk till. Dom påpekade också att katen enbart gav några st av dom hästarna, så jag tror att dom flesta underskatar den där "lätta grund trimningen".

Livet är ingenting för amatörer...
320-325
det tror jag med ... om man gör rätt så blir det allt lite mer hk ..
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Sen kan det ju vara så att BMW:s avgas är bättre än Opels från fabrik och hela den biten.

---
Kör också båge! www.sporthoj.com
svintoleffe
Tar du bara bort katten får du 10 hästar.

MVH Leffe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.