|
|
|
|---|---|
|
Hallå jag ahr en BMW M3 -94 cabb... Det hela började så här...var på en resturang och åt...jättegott....när jag kommer ut startar den inte start motorn går men den "tänder" liksom inte...fick bogsera hem den...(Det var en jävligt regnig dag)...sen prövade jag senare på kvällen då startade den efter 30 sekunders startmotorgång...har torkat databoxen mkt noga..det är inte den.den startar efter några om och men när den e kall och stått över natten och då går den ojämmt och knackigt men om man stänger av den när den e varm så startar den inte direkt efter utan måste vänta bra länge innan den går igång igen...då efter typ halva batteriet slösats på att starta den...larmet har nu slutat låsa c-låset vid larmning så kanske larmets immobilizer spelar mig ett spratt???...men startmotorn går ju men motorn tänder inte vad???? hur tacksam för svar som helst....1000:- till den som tipsar om rätt!!!!ni får lita på mitt ord att ni får dom... | |
|
Tja Har du kollat att bilen för bensin som den ska?? Dåliga tändstift?? Bensinfilter?? Bensinpump?? Kanske är det gasspjällskontakten som är kass. Ska bytas vid Insp. 2.... |
|
|
Har du kollat tempgivaren till insprutningen? Gerhard// |
|
Grusse |
Prova med att byta batteriet. Min kompis hade samma problem på sin M3:a, och det visade sig vara att batteriet ett 55 ampere, och det ska vara 75 ampere eller nått liknande. Och även fast batteriet var nyladdat, så startade den inte pga att batteriet inte orkar ge tillräcklig gnista till stiften när startmotorn går. Så byt batteriet. Om du inte vill köpa ett nytt batteri så kanske du kan låna ett batterie av någon du känner, men se till att det är på minst 70 ampere, kanske 65 går bra också. |
Grusse |
Läste på ett annat forum att du hade bytt batteriet i sommras, kolla så att du har rätt ampere på det, det var så min polare hade gjort också. När han ställde av bilen för vintern så var det inga problem alls med den, men när han började åka med den ingen till sommren så var den svårstartad och gick lite ojämnt på tomgång efter start. Sen när den var varm så startade den inte alls, var tvungen att vänta ett tag och då startade den efter ett tags nötande på startmotorn. Tror därför att du satt i ett för svagt batteri när du bytte det, kolla ifall det är ett 70 ampere. Lycka till |
|
Hallå.... jo jag har prövat med min polares m3 batteri på 70 amp,mitt va dock på 63amp och det skall tydligen räcka.... tackar för alla tips men har talat med många alla tycker att min bil är skum , pajar utan anledning,men det gör dom kanske alltid hahaa...har tid på BMW i solna på måndag ska lämnas in för felsöäkning...FETT DYRT!!!!!!nån som vet vad det kan kosta????///NICLAS |
|
Diesel_Power |
tror nog Ah talet på batteriet inte har så mycket med hur mycket kräm det kan ge under startögonblicket, det är bara ett mått på hur länge du kan belasta det Turbo Diesel är det enda rätta |
|
diesel_power har helt rätt antalet Ah (ampere timmar) berättar bara hur länge batteriet räcker om det står på utan å laddas... det som är intressant e hur många ampere det kan lämna som max. jag har ett tudor batteri i min M3a det ger 800 ampere max vilket e väldans bra... ett batteri från biltema/micro e.dyl har kanske inte ens 400 ampere. sen det nån skrev om att batteriet mådde dåligt efter vintern e inet så konstigt... under vinterförvaringen måste man ta ur batteriet å ladda det typ varannan eller var tredje månad annars går de sönder... /Jonas (som har konsumerat många batterier... :) |
|
| Vatten/fukt nere vid tändspolarna/tändstiften? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.