|
|
|
|---|---|
|
Trodde jag hade sett allt.... men tydligen inte. Vad är en bysthållare.... Stenskottsskydd eller??? | |
|
Ja, det är ett tillbehör som verkar ganska populärt i nordamerika. En stor, ful duk som spänns över hela fronten på bilen... |
|
| Men VAD ska det vara bra till. Ska det fylla en funktion eller är det meningen att det skall vara snyggt??? | |
|
Tanken med det är att skydda mot stenskott och insekter. Det är effektivt, men ack så fult. ///M Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :) |
|
|
Har sett ett par bilar med sådana i läder, bland annat en röd bubbla, den såg ut som en nyckelpiga med den på nosen... |
|
| En bysthållare är en sån grej som tjejer har när dom får bröst för att dom inte ska hänga som på en gammal kärring!! | |
|
Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Det är verkligen tokfult! Här är några exempel: E36: Länk E38: Länk E46: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Mickes var helt klart av den snyggare modellen. ---- Länk |
|
|
hittade en gammal tråd Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Bilerna på Erikws länkar ser ju ut att vara tagna från en sadomasokistisk porrfilmsinspelning eller nåt jue... Tänk.. the spanking bimmer... som titel eller nåt...:-) skämt åsido... Ingen bil ska behöva gå igenom något sådant, fan bilen kan ju få men för livet.... tänk att behöva stå och skämmas inför andra bilar på parkeringen... BMW är stolta bilar och kan få mindrevärdighetskomplex om de tvingas ha på sig sådana groteska saker... 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! |
|
|
Det finns ju en del "bysthållare" med lite mer egenskaper än bara stenskottskydd. t.ex: -Antireflexivt material som skydd mot laserpistoler. -Antiradarreflexivt material som skydd mot radarkkontroller och fartkameraskåp. Men snyggt är det INTE. |
|
|
Man lär sig någon nytt varje dag. Tack för alla svar. |
|
| En kille jag frågade detta av i Oklahoma påtalade just stenskotten, lämnade lite undrande ändå eftersom han inte bor i någon ökenstat, så stenskotten borde inte vara så väldigt mycket flera än här. Iaf hade han just målat frontpartiet på sin gamla Mustang så han (liksom andra) ville skydda det så att det hölls i skick. Jag iddes inte fråga om han faktiskt hellre kör med en så ful tingest på sin bil istället för att göra en målning med några års mellanrum. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bysthållare :)) De är väl återinförda sedan de kastades bort på 70 talet så det har väl knappast gått någon förbi.:)) ///MVH Hasso Länk |
| Jag fattar inte grejen. Man köper ngt som kostar som en omlackning för att skydda bilen mot stenskott för att hålla den snygg. Men under hela tiden man har bilen så är den ful som stryk? Nej, möjligtvis den däringa i plastfilm men fanken inte lädervarianten. | |
| Håller med Hubbe här. På med lite genomskinlig 3M-film iställetför dessa Madame Kerstin-kreationer (och NEJ! jag har inte varit hos henne, kör på hörsägen). | |
|
Det finns BMW orginal skyddsfilm att montera. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Såg i en artikel i en amerikansk tidning att sitter inte "bh:n" fast ordentligt så rubbas lacken ner på nolltid av fartvinden, kul efter omlack. Håkan |
|
|
Det där med antiradarreflektiv folie var nytt. Senaste bondfångeriet eller? En smygebil då..:)) Vad hittar dom på här näst för att lura av okunniga köpare en massa stålar? Hasso: Knappa in Fashion TV, här är det 1975, alltid!! FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.